کد خبر: ۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
هکرها به سیستم‌های یکی از شرکت‌های طرف قرار داد با ارتش آمریکا نفوذ کرده و احتمالا اسناد محرمانه مربوط به یکی از قوی ترین موشک‌های هسته‌ای این کشور را سرقت کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : هکرها به سیستم‌های شرکت تعمیراتی و مهندسی Westech International نفوذ کرده‌اند. این شرکت طرف قرارداد نیروی هوایی ارتش آمریکاست و روی موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا به نام «LGM-30G Minuteman III» فعالیت می‌کند. این موشک که نقش بازدارندگی هسته‌ای را بازی می‌کند، توانایی حمل کلاهک هسته‌ای تا شعاع بیش از ۹ هزار ۶۵۶ کیلومتر را دارد.

هکرها ابتدا سیستم‌های شرکت Westech International را به باج افزار آلوده کرده و سپس اطلاعات محرمانه را سرقت کرده‌اند. آن‌ها برای اینکه ثابت کنند اسناد این شرکت را سرقت کرده‌اند، برخی از اطلاعات سرقتی از جمله اطلاعات شخصی، آدرس ایمیل و فیش حقوقی کارمندان را در اینترنت منتشر کردند.

سرقت اسناد محرمانه شرکت پیمانکار موشک هسته‌ای آمریکا

هکرها اطلاعات بسیار ارزشمندی را از شرکت یاد شده سرقت کرده‌اند و به نظر می‌رسد حتی با پرداخت مبلغ باج نیز دیگر دست این شرکت به اطلاعات محرمانه نخواهد رسید. «Brett Callow»، محقق شرکت امنیتی «امسی سافت» و متخصص حملات باج افزاری می‌گوید: «حتی اگر شرکتی مبلغ باج را بپردازد، هیچ تضمینی وجود ندارد که هکرها داده‌های سرقتی را از بین نمی‌برند، خصوصاً اگر ارزش زیادی در بازار داشته باشند.»

بسیاری از رسانه‌های آمریکایی روسیه را مسئول این حمله می‌دانند، چرا که باج افزار استفاده شده در این حمله که «MAZE» نام دارد، در گذشته در بازارهای زیرزمینی توسط هکرهایی که به زبان روسی صحبت می‌کنند، تبادل شده و در گذشته برای هک کردن بسیاری از شرکت‌های آمریکایی استفاده شده است. با این وجود حمله به شکل مخفیانه انجام شده و تاکنون هیچ سندی به دست نیامده که آن را به دولت روسیه ربط دهد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار