کد خبر: ۳۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 02
گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O سال ۲۰۱۸ از مجموعه «Digital Wellbeing» برای مدیریت زمان استفاده از دستگاه رونمایی کرد و توانایی‌های آن را در سال ۲۰۱۹ افزایش داد.
به گزارش آی تابناک : گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O سال ۲۰۱۸ از مجموعه «Digital Wellbeing» برای مدیریت زمان استفاده از دستگاه رونمایی کرد و توانایی‌های آن را در سال ۲۰۱۹ افزایش داد. امسال به علت شیوع کرونا این مراسم برگزار نشد، اما گوگل ابزارهای جدید «زمان خواب» را برای بهبود خواب کاربران محصولات اندرویدی منتشر می‌کند.

گزارش‌های گوگل حاکی از آن هستند که جستجوهای مربوط به خواب مانند «بی‌خوابی» و «نخوابیدن» در دو ماه گذشته افزایش داشته که دلیل آن فشار روانی ناشی از شیوع کرونا در سراسر جهان است. حالت «زمان خواب» اندروید که در گذشته با نام «Wind Down» شناخته می‌شد، از قابلیت «مزاحم نشوید» برای ساکت کردن تماس‌ها، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌کند و با سیاه و سفید شدن نمایشگر، کاربران توجه کمتری به آن خواهند داشت.

گوگل در آینده با ارائه بروزرسانی‌ها، امکان شخصی‌سازی و نحوه فعال‌سازی حالت زمان خواب را برای کاربران فراهم می‌کند. بر اساس برنامه زمان خواب، کاربر می‌تواند انتخاب کند که پس از اتصال دستگاه به شارژر، چنین قابلیتی فعال شود. کاربران می‌توانند حالت زمان خواب را به تنظیمات سریع گوشی خود اضافه کنند تا در کمترین زمان ممکن، آن را فعال یا غیرفعال کنند. اگر به چند دقیقه زمان اضافه نیاز داشته باشید، می‌توانید بدون تغییر در برنامه زمانی خود، آن را متوقف کنید.

زمان خواب

بروزرسانی Digital Wellbeing که شامل فعال‌سازی خودکار حالت زمان خواب در زمان اتصال دستگاه به شارژ می‌شود و همچنین افزودن آن به تنظیمات سریع، در اوایل ماه گذشته میلادی عرضه شد، اما گوگل امروز تصمیم به معرفی این ویژگی‌ها به عنوان بخشی از سایر تغییرات این حالت گرفته است. اپلیکیشن ساعت اندروید نیز با تب زمان خواب بروزرسانی شده است.

در این تب شما می‌توانید زمان روزانه خواب و بیدار شدن خود را تنظیم کنید و همچنین پیش نمایش تقویم شما برای برنامه روز آینده نیز در آن وجود دارد. این حالت پیش از زمان خواب برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال می‌کند و همچنین گزینه‌ای برای اجرای آهنگ‌های آرامش‌بخش توسط اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و منابع دیگر درنظر گرفته شده است.

گوگل به کاربران پیشنهاد می‌کند برای خواب بهتر، گزینه «هشدار طلوع آفتاب» را امتحان کنند که برای بیداری بهتر، نور نمایشگر را به صورت تدریجی افزایش می‌دهد. این شرکت همچنین توصیه کرده که کاربران آهنگ مورد علاقه خود را برای آلارم انتخاب کنند. ابزارهای جدید قابلیت خواب از امروز برای دستگاه‌های پیکسل منتشر می‌شود و محصولات دیگر از تابستان به چنین ویژگی‌هایی دسترسی پیدا خواهند کرد.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار