کد خبر: ۳۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 02
به تازگی گزارشاتی مبنی بر این موضوع منتشر شده که یک والپیپر باعث از کار افتادن گوشی اندرویدی و Soft Brick شدن آن می‌شود. در این حالت گوشی هوشمند نمی‌تواند با موفقیت بوت شود و به صورت مداوم کرش می‌شود.
به گزارش آی تابناک : به تازگی گزارشاتی مبنی بر این موضوع منتشر شده که یک والپیپر باعث از کار افتادن گوشی اندرویدی و Soft Brick شدن آن می‌شود. در این حالت گوشی هوشمند نمی‌تواند با موفقیت بوت شود و به صورت مداوم کرش می‌شود. اما یک تصویر پس‌زمینه چطور باعث به وجود آمدن چنین مشکلی می‌شود؟

گفته شده که این والپیپر اکثرا باعث ایجاد مشکل در گوشی‌های گلکسی سامسونگ  شده است. اما این بدان معنا نیست که گوشی‌های اندرویدی دیگر از شر آن در امان هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که از وسوسه دانلود و استفاده از آن جلوگیری کنید.

رنگ‌ها باعث از کار افتادن گوشی اندرویدی می‌شوند!

در حالیکه نمی‌توان با اطمینان گفت که چه چیزی باعث به وجود آمدن چنین رفتاری می‌شود، اما نظریاتی در این مورد ارائه شده است. ظاهراً فضای رنگی این تصویر بزرگتر از تصاویر معمولی همیشگی است و این باعث ایجاد یک خطا در سیستم گوشی شده و در نهایت منجر به کرش آن می‌شود. بنابراین اگر شما این تصویر را به عنوان والپیپر گوشی خود انتخاب کنید، ایجاد مشکل در نرم‌افزاری گوشیتان بسیار محتمل خواهد شد.

در این میان برخی معتقدند که شما می‌توانید با انکود مجدد این تصویر و بازنویسی مجدد رنگ‌های آن، خطر احتمالی آن را خنثی کنید. در این میان، گفته شده که گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید 11 تحت تأثیر مشکل مورد نظر قرار نمی‌گیرند. چراکه در این نرم‌افزار فضای رنگی پشتیبانی نشده به صورت خودکار به sRGB تبدیل شده که از فضای رنگی گسترده‌تری پشتیبانی می‎کند.

گزارش کاربران از والپیپر مرموز

تصویری باعث از کار افتاد گوشی‌های اندروید می‌شود
تصویری که انتخاب آن به عنوان Wallpaper باعث از کار افتاد گوشی‌های اندروید می‌شود

کاربرانی که این عکس را به عنوان تصویر پس‌زمینه گوشی خود انتخاب کرده‌اند، گفته‌اند که این عکس باعث می‌شود گوشی وارد یک حلقه بوت شده و پشت هم بوت شود. برخی از این کاربران شانس خوبی داشتند و موفق شدند تا از این وضعیت به Safe Mode گوشی دسترسی پیدا کنند. در این موقعیت آنها زمانی برای خود خریدند تا بتوانند والپیپر گوشی را عوض کرده و همه چیز را به حالت نرمال بازگردانند.

اما کاربرانی که موفق نشدند به Safe Mode گوشی دست پیدا کنند، مجبور شدند گوشی خود را فکتوری ریست کنند. طبیعتا ریست کردن گوشی یک راه‌حل ایده‌ال نیست، چرا که همه اطلاعات داخل گوشی حذف خواهد شد.

بنابراین، بهتر است برای در امان نگه داشتن گوشی خود، سعی نکنید که حتی برای کنجکاوی این تصویر را به عنوان والپیپر گوشی انتخاب کنید. بسیاری از کاربران اندروید، در روزهای اخیر دست به چنین حرکتی زده‌اند و تمامی اطلاعات گوشی خود را از دست داده‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار