کد خبر: ۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 02
با اجباری شدن استفاده از تایید هویت دو مرحله‌ای در اپل آی دی، حالا کاربران ایرانی با دردسری تازه رو به رو شده‌اند. برای ساخت اپل آی دی جدید، باید شماره تماس خود را به اپل بدهید اما به دلیل تحریم‌های آمریکا، شماره‌های ایران از سوی اپل پشتیبانی نمی‌شوند.
به گزارش آی تابناک : با اجباری شدن استفاده از تایید هویت دو مرحله‌ای در اپل آی دی، حالا کاربران ایرانی با دردسری تازه رو به رو شده‌اند. برای ساخت اپل آی دی جدید، باید شماره تماس خود را به اپل بدهید اما به دلیل تحریم‌های آمریکا، شماره‌های ایران از سوی اپل پشتیبانی نمی‌شوند.

البته همواره راه‌هایی برای گذر از سد این مشکلات وجود دارد. همان طور که پیش از این نیز آدرس محل سکونت خود را از گوگل مپس پیدا می‌کردیم، برای شماره موبایل هم می‌توان از سرویس‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی استفاده کرد. البته باید بدانید این روش اصلا توصیه نمی‌شود، زیرا امنیت و اپل آی دی شما به همراه تمامی داده‌هایی که در آن ذخیره کردید را در خطر می‌اندازد.

از آن گذشته ممکن است شما تنها یک بار به این شماره مجازی دسترسی داشته باشید. در نتیجه اگر اپل آی دی شما لاک شود با به هر دلیلی آن را «Sign Out» کنید، دیگر نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. با این حال اگر نیاز مبرم به اپل آی دی جدید دارید به سراغ این روش بروید. البته همچنان روزنه‌ای برای کاربران ایرانی باز است تا بدون نیاز داشتن به شماره مجازی و طبق روال قبل، اپل آی دی را بسازند.

برای این کار باید به نسخه ویندوز آیتونز مراجعه کنید. طی ساخت اپل آی دی به کمک این روش، نیازی نیست که حتما شماره موبایل وارد کنید و به همان طریق سنتی (استفاده از آدرس آمریکا) و تایید ایمیل می‌توانید خودتان با مشخصات دلخواهتان اپل آی دی بسازید. البته مشخص نیست که این روش تا کی جواب می‌دهد و ممکن است طی هفته‌های آتی، اپل تایید شماره موبایل را به مراحل ساخت اپل آی دی از طریق آیتونز هم اضافه کند. در نتیجه این روش هم کم و بیش موقتی بوده، ولی ناامن نیست.

در نهایت به آخرین روش یعنی خرید شماره تلفن بین‌المللی می‌رسیم. به کمک این شماره تلفن که اتفاقا در کشور ما هم به فروش می‌رسد، می‌توانید سیم کارتی فیزیکی با شماره آمریکا دریافت کنید که نه تنها برای تایید هویت دو مرحله‌ای اپل، بلکه برای باقی مصارف نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. با این حال این روش هزینه‌ای را به شما متقبل می‌کند که خب برای بهره‌مندی از حداکثر امینت و حفاظت از داده‌هایتان قابل توجیه است.

در هر صورت فعلا می‌توان به کمک دو روش اول، اپل آی دی ساخت که البته باید امنیت و موقتی بودن آن را هم در نظر بگیرید. روش سوم هم همیشگی و امن، ولی هزینه‌بر است. تمامی این مسائل را که کنار هم بگذاریم، به این سوال می‌رسیم که آیا خریدن آیفون در ایران ارزش دارد؟ سوالی که به زودی به آن پاسخ خواهیم داد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار