کد خبر: ۳۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 01
یکی از اولین بنچمارک‌های مربوط به عملکرد پردازنده نسل بعدی کم مصرف اینتل در بنچمارک Futuremark توسط Tum_Apisak مشاهده شده یا به شکل ساده باید بگوییم پردازنده Elkhart Lake در 3DMark دیده شد.
به گزارش آی تابناک : یکی از اولین بنچمارک‌های مربوط به عملکرد پردازنده نسل بعدی کم مصرف اینتل در بنچمارک Futuremark توسط Tum_Apisak مشاهده شده یا به شکل ساده باید بگوییم پردازنده Elkhart Lake در 3DMark دیده شد. این چیپ امتیاز 571 را با امتیاز گرافیک 590 و فیزیک 3801 به ثبت رسانده است.

امتیاز گرافیک بر پایه نسل یازده پایین‌تر از Intel UHD 630 Gen 9.5 حاضر در پردازنده‌های دسکتاپ Kaby Lake می‌باشد اما ما حدس می‌زنیم که پردازنده مرکزی باعث چنین عقب افتادگی شده (3801 امتیاز فیزیک در برابر 17000 یک پردازنده 6 هسته‌ای Coffee Lake). چیپ مذکور 170 امتیاز در Time Spy کسب می‌کند در حالی که 148 امتیاز مربوط به بخش گرافیک و 1131 امتیاز مربوط به بخش فیزیک می‌باشد. احتمالا Cloud Gate تست مناسب‌تری باشد.

پردازنده Elkhart Lake در 3DMark
مشخصات پردازنده Elkhart Lake در 3DMark

سیلیکون Elkhart Lake براساس نود 10 نانومتری توسعه یافته و نیرو بخش پردازنده‌های نسل بعدی Pentium Silver و Celeron خواهد بود. این چیپ تا 4 هسته براساس معماری کم مصرف Tremont به همراه گرافیک مجتمع با معماری نوین نسل یازده در اختیار خواهد داشت. همچنین کنترلر حافظه تک کاناله با پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 و LPDDR4/X نیز برای آن در نظر گرفته شده. پردازنده Elkhart Lake در 3DMark یک مدل 4 هسته‌ای و احتمالا یک نمونه مهندسی Pentium Silver با فرکانس 1.90 گیگاهرتز می‌باشد که با حافظه LPDDR4X همراه شده. در نهایت نسخه‌های مختلف این سری در توان حرارتی 5، 9 و 12 وات ارائه خواهند شد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار