کد خبر: ۳۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 01
آیا تا به حال شده احساس کنید که گوشی شما نسبت به قبل خیلی کندتر شده است؟ در کنار بسیاری از احتمالات مانند پر شدن حافظه داخلی، ممکن است گوشی شما به بدافزار آلوده شده باشد.
به گزارش آی تابناک : آیا تا به حال شده احساس کنید که گوشی شما نسبت به قبل خیلی کندتر شده است؟ در کنار بسیاری از احتمالات مانند پر شدن حافظه داخلی، ممکن است گوشی شما به بدافزار آلوده شده باشد.

در دنیای امروز، گوشی‌های هوشمند نقشی کلیدی در زندگی روزمره انسان بازی می‌کنند. گوشی‌های امروزی دیگر تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس با سایرین نیستند؛ بلکه برای بسیاری، نقش گاوصندوق همراه را ایفا می‌کنند. اطلاعات شما می‌توانند گاهی از پول بسیار باارزش‌تر باشند و حفظ امنیت اطلاعات موجود روی گوشی، یکی از اولویت‌های کاربران هر پلتفرم دیجیتالی است.

 امنیت اطلاعات تنها منحصر به فایل‌های موجود روی گوشی نیست. بسیاری از اطلاعات شما شامل مکان‌هایی که در آن حضور داشته‌اید، مخاطبان و حتی صفحات مورد علاقه شما در گوشی شما ذخیره می‌شود. رصد شدن اطلاعات برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست؛ با این حال، گوگل و بسیاری دیگر از شرکت‌های مطرح، اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند.

در این بین، شرکت‌های نامعتبری هم هستند که جدا از جمع‌آوری یا حتی سرقت اطلاعات شما، گوشی را هم آلوده کرده و عملکرد آن را با اختلال مواجه می‌کنند. از این رو، کارشناسان امنیت اطلاعات معتقدند که در کنار تدابیر سیستم عامل برای محافظت از گوشی خود، حتماً یک آنتی‌ویروس معتبر نیز روی گوشی خود داشته باشید.

5 آنتی‌ویروس برتر اندروید در سال 2020
سایت مطرح Techradar اخیراً به معرفی بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان موجود در فروشگاه‌های معتبر نرم‌افزار کرده است. در ادامه به معرفی پنج مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

Avast Mobile Security

avast.jpg


نسخه رایگان آنتی‌ویروس محبوب Avast جدا از امکانات امنیتی متداول سایر آنتی‌ویروس‌ها، قابلیت‌های جذابی مانند بلاک کردن تماس‌های ورودی ناخواسته و قابلیت ضد سرقت را هم دارا است. نکته منفی این آنتی‌ویروس، داشتن تبلیغات است.

 Bitdfnder Antivirus Free 
آنتی‌ویروس Bitdefender یکی از سبک‌ترین آنتی‌ویروس‌های متداول است. از دلایل سبک بودن این آنتی‌ویروس این است که به صورت دائم و در پس‌زمینه فعال نیست. در حقیقت این آنتی‌ویروس از شما می‌خواهد مشخص کنید که در چه تاریخ‌هایی عملیات اسکن صورت بگیرد و فاصله میان اسکن‌ها می‌تواند گوشی شما را در معرض خطر قرار دهد. با این حال، هر وقت شما اپ جدیدی روی گوشی خود نصب کنید، بیت‌دیفیندر به صورت خودکار آن را اسکن می‌کند.

AVG
آنتی‌ویروس AVG یکی از بهترین و کامل‌ترین گزینه‌های موجود پیش روی شما است. در کنار امکانات پایه امنیتی، AVG قابلیت‌های دیگری مانند اسکن Wi-Fi ، قفل اپ و گالری مخفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این آنتی‌ویروس همچنین پردازش‌های اضافی را متوقف می‌کند تا فضای بیشتری در اختیار سایر اپ‌ها باشد. از دیگر قابلیت‌های AVG می‌توان به حذف فایل‌های اضافی مانند فولدرهای temp و cache اشاره کرد.

McAfee Security & Power Booster Free

mcafee.jpg


آنتی‌ویروس McAfee نامی شناخته‌شده در دنیای امنیت رایانه‌ها و گوشی‌ها است. جذاب‌ترین قابلیت این آنتی‌ویروس در کنار قابلیت‌های امنیتی معمول، برخورداری از سامانه ضدسرقت پیشرفته است که نه تنها گوشی را ردیابی می‌کند، بلکه می‌تواند از چهره سارق عکس‌برداری کند. با این حال، آنتی‌ویروس مک‌آفی هم به دلیل داشتن تبلیغات ممکن است گزینه محبوب بسیاری از کاربران نباشد.

Kaspersky Mobile Antivirus
در زمینه تشخیص بدافزارها، آنتی‌ویروس Kaspersky حرف اول را می‌زند. این آنتی‌ویروس به شما اجازه نمی‌دهد وارد لینک‌های خطرناک شوید و به این ترتیب ریسک سایت‌های مخرب را تا حد زیادی از بین می‌برد. نقطه ضعف آنتی‌ویروس Kaspresky اما این است که بسیاری از قابلیت‌های فوق‌العاده آن تنها در اختیار کاربرانی است که حق استفاده از این قابلیت‌ها را خریداری کرده باشند. با این حال، حتی نسخه رایگان این آنتی‌ویروس هم از نظر امنیتی گوشی شما را تا حد بسیار زیادی تقویت می‌کند.

فراموش نکنید که حتی در کنار به‌روزترین نسخه سیستم عامل، همچنان خطراتی هست که گوشی شما را تهدید کند. استفاده از یک آنتی‌ویروس مطمئن می‌تواند در بسیاری از موارد گوشی شما را در برابر این تهدیدها ایمن کند.  





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار