کد خبر: ۳۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 01
محققان و دانشمندان در سراسر جهان همواره در حال اختراع مواد جدید هستند که تمام آن‌ها خواص شگفت‌انگیزی دارند. موسسه «نوآوری و فناوری بخش سلامت» و بخش «علم مواد و مهندسی» دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) موفق به اختراع ماده الکترونیکی جدیدی شده‌اند که ویژگی‌های بی‌نظیری دارد.
به گزارش آی تابناک : محققان و دانشمندان در سراسر جهان همواره در حال اختراع مواد جدید هستند که تمام آن‌ها خواص شگفت‌انگیزی دارند. موسسه «نوآوری و فناوری بخش سلامت» و بخش «علم مواد و مهندسی» دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) موفق به اختراع ماده الکترونیکی جدیدی شده‌اند که ویژگی‌های بی‌نظیری دارد.

این ماده جدید که «HELIOS» نام‌گذاری شده، یک ماده الکترونیکی قابل کشش و خود ترمیم ‌شونده است که می‌تواند نور ایجاد کند. امکان استفاده از این ماده در گجت‌های پوشیدنی و همچنین ربات‌ها وجود دارد. «بنیامین تی»، یکی از اساتید دانشگاه NUS که سرپرستی این تحقیق را برعهده داشته، اعلام کرده:

«مواد نوری قابل کشش رایج نیاز به ولتاژ و فرکانس بالا برای ایجاد روشنایی قابل دیدن دارند، که این موارد حمل و نقل و همچنین طول عمر عملیاتی آن‌ها را کاهش می‌دهند. استفاده از چنین موادی به صورت بی‌صدا و همچنین ایمن برای رابط‌های انسان و ماشین دشوار است.»

تی و تیمی متشکل از ۵ محقق NUS بدنبال اختراع ماده‌ای برای غلبه بر این مشکلات بودند. آن‌ها شروع به توسعه ماده‌ای کردند که خاصیت گذردهی دی‌الکتریک و خود ترمیم‌ شوندگی بالایی داشته باشد. این تیم برای دستیابی به هدف خود، ترکیبی منحصر به فرد از «فلورولاستومر» و «سورفکتانت» ایجاد کرد.

ماده الکترونیکی

دستگاه‌ها می‌توانند با ۴ برابر ولتاژ کمتر، به ۲۰ برابر روشنایی بالاتر نسبت به مواد رایج دست پیدا کنند. HELIOS همچنین به لطف مصرف انرژی پایین خود، طول عمر عملیاتی بیشتری دارد. این ماده برای استفاده در رابط‌های انسان و ماشین خطری ندارد و می‌توان به صورت بی‌سیم انرژی آن را تامین کرد. این ماده در برابر پارگی و سوراخ شدن مقاوم است، چرا که پیوندهای برگشت‌پذیر میان مولکول‌های آن به راحتی دوباره شکل می‌گیرند.

به گفته تی، نور ابزاری ضروری برای ارتباط میان انسان‌ها و ماشین‌ها محسوب می‌شود و با توجه به افزایش وابستگی انسان به ماشین‌ها و ربات‌ها، استفاده از HELIOS امکان ایجاد دستگاه‌های با عمر بالا و مصرف انرژی کم را فراهم می‌کند. این ماده می‌تواند در بلندمدت باعث کاهش هزینه‌ها و اتلاف انرژی شود و تولید فناوری‌های نمایشی پیشرفته، مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست را به همراه داشته باشد.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار