کد خبر: ۳۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 31
هند برای تشویق و گسترش تولیدات داخلی توسط شرکت‌های مطرح مانند اپل و سامسونگ اقدامات اساسی انجام داده. این کشور برای افزایش تولیدات، تغییراتی در بندهای برنامه تشویقی مرتبط با تولید (PLI) اعمال می‌کند.
به گزارش آی تابناک : هند برای تشویق و گسترش تولیدات داخلی توسط شرکت‌های مطرح مانند اپل و سامسونگ اقدامات اساسی انجام داده. این کشور برای افزایش تولیدات، تغییراتی در بندهای برنامه تشویقی مرتبط با تولید (PLI) اعمال می‌کند.

هند با این تغییرات قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری خارجی مخصوصا سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی را در کشور خود افزایش دهد و هند را به یک شریک مناسب در استراتژی «چین بعلاوه یک» تبدیل کند. در سال‌های گذشته اقتصاد چین رشد پایداری داشته و همین موضوع باعث افزایش درآمد نیروی کار شده که برای شرکت‌ها خوشایند نیست.

افزایش هزینه‌های مربوط به نیروی کار شرکت‌ها را به این فکر انداخته که خط تولید خود را به کشورهای آسیایی دیگر مانند ویتنام، تایلند و کامبوج منتقل کنند. این اقدامات در راستای بخش بعلاوه یک استراتژی آن‌ها انجام می‌شود و اپل یکی از شرکت‌هایی است که قصد دارد تولید محصولات خود در هند را افزایش دهد.

در حال حاضر بیشتر محصولات اپل در کشور چین تولید می‌شوند، البته این شرکت برخی از گوشی‌های هوشمند خود مانند آیفون ۷، آیفون X و آیفون XR را در هند می‌سازد تا دیگر مالیات ۱۰۰ دلاری واردات را پرداخت نکند. با وجود اینکه هند دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، مردم آن قدرت خرید پایینی دارند که آن را تبدیل به بازار مناسبی برای برخی شرکت‌ها مانند شیائومی می‌کند.

هند بسیاری از بندهای قانون PLI را حذف کرده که یکی از آن‌ها، ارزیابی ۴۰ درصدی ارزش کارخانه و ماشین آلات وارد شده به این کشور است. بخش‌های مختلفی برای مشوق‌های برنامه PLI دولت تغییر کرده که یکی از آن‌ها نگرانی‌های زیادی را برای شرکت‌ها در پی داشته. بر اساس این بند، اگر دولت محلی پول کافی در اختیار نداشت، می‌توانست مشوق به شرکت‌ها پرداخت نکند که هم اکنون این بند اصلاح شده است.

از اصلاحات دیگر در قوانین PLI می‌توان به کاهش بیش از حد اطلاعات تجاری که دولت برای اشتراک به آن‌ها نیاز داشت و همچنین بندهایی که امکان تغییر یکجانبه قوانین سرمایه‌گذار را برای دولت مجاز می‌دانست، اشاره کرد.

اپل می‌تواند از این تغییرات بهره ببرد و با انتقال خط تولید خود به هند، علاوه بر دریافت مشوق‌های مالی، هزینه تولید خود را نیز کاهش دهد و در نتیجه آیفون‌ها را با قیمت مناسب‌تری در اختیار مشتریان هندی قرار دهد. در گذشته گزارش‌ها به انتقال بخشی از خط تولید این شرکت به هند اشاره کرده بودند.

شرکت‌های «ویسترون» و «فاکسکان» احتمالا بخشی از خط تولید خود را به هند منتقل می‌کنند. دیگر تولیدکننده آیفون، «پگاترون» نیز احتمالا بخش بزرگی از تولیدات خود را به هند منتقل خواهد کرد. علاوه بر اپل، سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، اوپو و ویو به لطف تغییرات در PLI بدنبال افزایش میزان تولیدات خود در این کشور هستند.

حالا که این کشور تصمیم به اعمال این تغییرات گرفته، احتمالا گزارش‌های گذشته به حقیقت می‌پیوندند و میزان تولید آیفون‌ها در هند افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار