کد خبر: ۳۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 31
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا همان رگولاتوری از شناسایی منبع ایجاد تداخل بر روی شبکه اپراتورهای موبایل کشور خبر داد. طبق اعلام این سازمان، تلفن‌های بی‌سیم (Cordless telephone) غیرمجاز منطبق بر استاندارد DECT 6، منبع برخی از اختلالات به وجود آمده برای اپراتورهای موبایل هستند. اما تلفن بی سیم DECT 6 چیست و چرا باید استفاده از آن را متوقف کنید؟
به گزارش آی تابناک : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا همان رگولاتوری از شناسایی منبع ایجاد تداخل بر روی شبکه اپراتورهای موبایل کشور خبر داد. طبق اعلام این سازمان، تلفن‌های بی‌سیم (Cordless telephone) غیرمجاز منطبق بر استاندارد DECT 6، منبع برخی از اختلالات به وجود آمده برای اپراتورهای موبایل هستند. اما تلفن بی سیم DECT 6 چیست و چرا باید استفاده از آن را متوقف کنید؟

DECT یک استاندارد مورد استفاده در گوشی‌های تلفن ثابت بی‌سیم است که از باند 1.9 گیگاهرتز برای برقراری ارتباط میان گوشی تلفن بی‌سیم با گوشی مادر یا همان بیس استفاده می‌کند. به طور دقیق‌تر DECT 6 یک استاندارد مخصوص آمریکایی شمالی است و اگر در مناطق دیگری چون ایران مورد استفاده قرار بگیرد، منجر به تداخل با امواج شبکه‌های موبایل می‌شود.

71KGH+0tmZL._AC_SL1500_.jpg

نمونه ای از یک گوشی تلفن بی سیم DECT 6

حالا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که متولی اصلی رگولاتوری فضای فرکانسی کشور است، در اطلاعیه‌ای خواستار توقف استفاده از گوشی‌های تلفن بی‌سیم DECT 6 شده است. به گفته این سازمان، تلفن‌های بی‌سیم DECT 6 عرضه شده در کشور فاقد مجوزهای قانونی هستند و باید هرچه سریع‌تر استفاده از آنها متوقف شود.

از آنجایی که کالاهای الکترونیکی وارد شده از مبادی رسمی کشور باید گواهی‌های پُر هزینه را از سازمان‌هایی چون استاندارد دریافت کنند، به نظر می‌رسد گوشی‌های تلفن بی‌سیم DECT 6 موجود در کشور به صورت قاچاق یا غیرقانونی وارد و عرضه شده باشند.

براساس اطلاعیه رگلاتوری، ماموران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی موظف به توقیف تلفن های بی سیم غیر مجاز کشف شده هستند.

رگلاتوری از کلیه شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف خواسته است ضمن توقف استفاده از گوشی‌های تلفن بی‌سیم DECT 6، تنها از گوشی‌های مجاز استفاده کنند. همچنین رگلاتوری هشدار داده پیش از خرید انبوه گوشی‌های تلفن بی‌سیم برای استفاده سازمانی، از مجاز بودن آن اطمینان حاصل کنید.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار