کد خبر: ۳۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 31
آپدیت ماه مِی ویندوز 10 یا همان نسخه 2004 بالاخره از راه رسید و با وجود همه مزایایی که دارد، برخی قابلیت‌ها را هم از دست داده است. اما در نسخه 2004 ویندوز 10 کدام قابلیت‌ها و امکانات حذف شده‌اند؟
به گزارش آی تابناک : آپدیت ماه مِی ویندوز 10 یا همان نسخه 2004 بالاخره از راه رسید و با وجود همه مزایایی که دارد، برخی قابلیت‌ها را هم از دست داده است. اما در نسخه 2004 ویندوز 10 کدام قابلیت‌ها و امکانات حذف شده‌اند؟

مایکروسافت در نسخه 2004 ویندوز 10 شماری از قابلیت‌های پیشین این سیستم عامل را حذف کرده است. خوشبختانه این کمپانی به طور رسمی لیست قابلیت‌های حذف شده در آپدیت ماه میرا اعلام کرد.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، توقف توسعه قابلیت‌های زیر است. توسعه این قابلیت‌ها متوقف شده و ممکن است در آپدیت‌های آتی حذف شوند.

  • Companion Device Framework
  • Legacy Microsoft Edge
  • Dynamic Disks

می دانیم مایکروسافت نسخه تازه‌ای از مرورگر Microsoft Edge را با موتور بر پایه Chromium عرضه کرده است. بنابراین علی رغم حفظ نسبتاً طولانی نسخه قدیمی Edge به منظور پیش گیری از مشکلات ناشی از عدم سازگاری با نسخه جدید، در طولانی مدت هیچ قابلیت جدیدی دریافت نمی‌کند.

مطمئناً روزی مایکروسافت نسخه قدیمی Microsoft Edge را کنار می‌گذارد و بر روی نسخه بر پایه Chromium تمرکز خواهد کرد. پس بهتر است روی نسخه قدیمی مرورگر Edge حساب باز نکنید.

در نهایت به لیست قابلیت‌هایی می‌رسیم که در نسخه 2004 ویندوز 10 حذف شده‌اند:

  • Cortana
  • Windows To Go
  • اپلیکیشن های Mobile plans و Messaging

با اینکه دستیار صوتی Cortana در لیست قابلیت‌های حذف شده قرار دارد، اما در حقیقت اشاره مایکروسافت به حذف توانایی‌های مخصوص مصرف کنندگان چون موسیقی است.

Windows To Go یکی دیگر از قابلیت‌های حذف شده در نسخه 2004 ویندوز 10 است و دیگر امکان استفاده از آن را ندارید. این‌ها قابلیت‌های حذف شده در آپدیت ماه مِی ویندوز 10 بودند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار