کد خبر: ۳۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 28
ویروس کرونا یک رکورد دیگر را نیز جابجا کرد و آن استقبال از بازی های موبایلی در این دوران بود. براساس گزارشات App Annie و IDC بازی‌های موبایلی در طول دوران پاندمی کرونا، رکورد بالایی را به ثبت رساندند.
به گزارش آی تابناک : ویروس کرونا یک رکورد دیگر را نیز جابجا کرد و آن استقبال از بازی های موبایلی در این دوران بود. براساس گزارشات App Annie و IDC بازی‌های موبایلی در طول دوران پاندمی کرونا، رکورد بالایی را به ثبت رساندند.

مردم در سراسر جهان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سعی می‌کنند تا حد ممکن در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات شلوغ خودداری کنند. حالا مشخص شده است که خانه نشینی مردم میزان دانلود بازی‌های موبایلی را در طول ماه مارچ، 35 درصد به صورت هفتگی بالاتر برده و به 1.2 میلیارد دانلود رسانده است. به نظر می‌رسد که موبایل حالا به عامل اصلی بالا رفتن آمار بازی‌های دیجیتال تبدیل شده و به شکل فزاینده‎ای به نوع محبوبی از بازی در جهان تبدیل شده است.

استقبال از بازی های موبایلی در چه ژانری بیشتر است؟

بازی‌های شبیه‌سازی و دانستنی (سوال و جوابی) بالاترین دستاورد را داشتند. بازی‌های سبک ماجراجویی و ژانر کلماتیک (Casual) نیز با استقبال خوبی از سمت کاربران همراه شده‌اند. بازی‌های شبیه‌ساز مانند Woodturning، بازی‌ برد گیم Ludo King (منچ) و بازی سبک باغبانی Gardenscapes – New Acres حجم زیادی از دانلود را به خود اختصاص داده‌اند. این گزارش برآورد کرده است که در سال 2020 با اختلاف 2.8 برابری نسبت به PC Gaming و 3.1 برابر نسبت به کنسول‌های خانگی، جای خود را به عنوان بزرگترین پلتفرم بازی در صدر مستحکم خواهد کرد.

به‌طور کلی صنعت بازی در چند ماه گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. چرا که با وجود ویروس کرونا، مردم به دنبال سرگرمی‌های داخل خانه هستند. میزان هزینه‌ها در این زمینه 9 درصد افزایش یافته است. جالب است بدانید که تعداد استریمرهای بازی‌های کامپیوتری در بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر 2019 به طور میانگین 16.7 میلیون کاربر بوده است. این رقم در دوره مارچ تا اپریل سال 2020 به 22.5 میلیون کاربر افزایش یافته است. میزان فروش کنسول سوئیچ نینتندو هم در ماه مارچ امسال، 2 برابر سال گذشته اعلام شده است.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار