کد خبر: ۳۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 27
بنا به گزارشات منتشر شده، اپل یک نسل دیگر از آیفون‌ها را نیز با برخورداری از درگاه Lightning روانه بازار خواهد کرد. بنابراین خانواده آیفون 12 همچون نسل‌های گذشته به این درگاه شارژ مجهز خواهند بود و کوپرتینویی‌ها همچنان از پورت USB-C در آیفون استفاده نخواهند کرد.
به گزارش آی تابناک : بنا به گزارشات منتشر شده، اپل یک نسل دیگر از آیفون‌ها را نیز با برخورداری از درگاه Lightning روانه بازار خواهد کرد. بنابراین خانواده آیفون 12 همچون نسل‌های گذشته به این درگاه شارژ مجهز خواهند بود و کوپرتینویی‌ها همچنان از پورت USB-C در آیفون استفاده نخواهند کرد. بنابراین احتمال اینکه اپل اسمارتفونی را با پورت USB-C وارد بازار کند بسیار کم است. با این حال انتظار می‌رود آیفون 12 آخرین مدل با درگاه Lightning باشد و پس از آن آیفون‌های نسل بعد به طور کلی فاقد سوکت شارژ باشند.

در برخی مدل‌های مفهومی از آیفون 12s اپل، این گوشی با پورت USB-C همراه شده اما قرار نیست این محصول راهی به بازار پیدا کند و درگاه Lightning یک سال دیگر پذیرای کاربران آیفون خواهد بود. سپس اپل یک کانکتور هوشمند را جایگزین پورت فیزیکی خواهد کرد و طراحی آیفون کاملا فاقد هرگونه درگاه خواهد شد. ظاهرا اپل هنوز توسعه چنین آیفونی را آغاز نکرده اما طبق اظهارات یک افشاگر اخبار موبایل، کمپانی قصد دارد سیستم شارژ بیسیم را برای آیفون 13 در نظر بگیرد.

اولین نسل از آیفون که در زمان استیو جابز فقید معرفی شد دارای یک پورت شارژ اختصاصی با 30 پین بود که در سال‌های بعدی با معرفی آیفون 5، طراحی این سوکت کوچک‌تر شد. با این وجود بسیاری از متخصصین از اینکه این تغییر باعث شد لوازم جانبی‌های قدیمی‌تر با دستگاه‌های جدید سازگاری نداشته باشند انتقادهایی به اپل کردند. از سال 2012 تمامی آیفون‌ها مجهز به درگاه لایتنینگ بوده اند اما اپل که در حذف پورت‌هایی مانند جک هدفون از آیفون سابقه دارد، احتمالا دیر یا زود آیفونی را بدون هر گونه پورت ورودی معرفی خواهد کرد. شاید این اتفاق در سال 2021 رخ دهد اما شاید اینکه آیفون 12 آخرین مدل با درگاه Lightning است شایعه‌ای بی اساس باشد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار