کد خبر: ۳۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 27
جدا از توان بسیار بالای پلی استیشن 5 سونی نسبت به کنسول نسل فعلی این کمپانی که به لطف CPU و GPU نسل جدید AMD به دست آمده، می‌توان گفت شاخص‌ترین مشخصه فنی کنسول جدید سونی SSD پرسرعت این دستگاه است.
به گزارش آی تابناک : جدا از توان بسیار بالای پلی استیشن سونی نسبت به کنسول نسل فعلی این کمپانی که به لطف CPU و GPU نسل جدید AMD به دست آمده، می‌توان گفت شاخص‌ترین مشخصه فنی کنسول جدید سونی SSD پرسرعت این دستگاه است. سونی به تازگی اعلام کرد که پلی استیشن 5 صد برابر قدرتمندتر از PS4 است و قطعا درایو SSD در این قدرت فوق‌العاده نقش بسزایی را ایفا می‌کند. تا امروز استودیوهای مختلفی به تمجید از حافظه PS5 پرداخته‌اند و حالا یکی از سازندگان سری بازی‌های مورتال کمبات در رابطه با SSD پلی استیشن 5 صحبت‌های جالبی را انجام داده و گفته است حافظه ذخیره‌سازی این کنسول به هیچ عنوان نباید دست کم گرفته شود.

زمان بارگذاری طولانی یکی از نقاط ضعف و بزرگترین مشکلات کنسول‎های بازی تا به امروز بوده است. اما برای اولین بار مایکروسافت و سونی در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 از فناوری درایو جامد استفاده کردند تا این مشکل رفع شود. سونی می‌گوید به لطف رابط پرسرعت PCIe 4.0، حافظه جامد سفارشی پرسرعت کنسول جدید این کمپانی قادر است به پهنای باند 9 گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند که دو برابر سریع‌تر از نمونه قرار گرفته در Xbox Series X با سرعت 4.8 گیگابایت بر ثانیه است. پس از فشرده سازی ، SSD قرار گرفته در PS5 می‌تواند با سرعت 5.5 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را پردازش کند که باز هم نسبت به کنسول جدید مایکروسافت با سرعت 2.4 گیگابایت بر ثانیه تقریبا دو برابر سرعت بیشتری دارد.

SSD پلی استیشن 5 تاثیری عظیم بر عناوین نسل بعد می‌گذارد

با این حال ایکس باکس سری ایکس می‌تواند در باقی قسمت‌ها کنسول سونی را جا بگذارد. اما Ed Boon، هم سازنده سری مورتال کمبات معتقد است که کاربران SSD پلی استیشن 5 را دست کم می‌گیرند و دقیقا متوجه نیستند که این حافظه می‌تواند چه تاثیر عظیمی بر روی بازی‌های نسل بعد داشته باشد. وی در مصاحبه‌ای با CCN گفته است:

فکر می‌کنم کاربران در حال دست کم گرفتن تاثیر حافظه پرسرعت پلی استیشن 5 هستند که می تواند زمان بارگذاری بازی‌ها را به صفر برساند. این قطعه می‌تواند درهایی را باز کند که تا پیش از این غیر ممکن تصور میشدند. گرافیک‌ها برای من اهمیت زیادی دارند و در حال بهتر شدن هستند. اما این روش جدید هندلینگ حافظه و بارگذاری و مسائل این چنینی تاثیر عظیمی خواهند داشت.

 همچنین Ed Boon در رابطه با اجرای دموی آنریل انجین 5 بر روی پلی استیشن 5 صحبت کرده و گفته است که باور نمیکرده چنین چیزی واقعی باشد و بدین شکل عملکرد بی نقص PS5 را در اجرای این موتور بازی سازی قدرتمند مورد تشویق قرار داده است. گفته می‌شود که به لطف سرعت بسیار بالای درایو جامد کنسول جدید سونی، در بازی‌های نسل بعد دیگر شاهد بارگذاری‌های طولانی نخواهیم بود و خیلی سریع و بدون وقفه وارد بخش بعدی بازی خواهیم شد.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار