کد خبر: ۳۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 26
چین تصمیم دارد در ماه جولای کاوشگری به مریخ بفرستد. در مرحله نخست کاوشگری به مدار مریخ ارسال می شود و سپس یک مریخ نورد روی سیاره فرود می آید.
به گزارش آی تابناک : چین تصمیم دارد در ماه جولای ماموریتی به مریخ را آغاز کند. در این ماموریت یک فضاپیمای رباتیک که از راه دور کنترل می شود، روی سیاره فرود می آید.

سازمان علوم و فناوری هوافضا چین(CACS) در بیانیه ای در این باره نوشته است: این پروژه بزرگ طبق برنامه ریزی ما پیشرفت کرده است. ما تصمیم داریم ماموریت را در جولای آغاز کنیم.

ماموریت مذکورTianwenنام دارد و طی آن کاوشگری به فضا ارسال می شود تا دور مریخ مدار بزند. در مرحله بعد یک کاوشگر مریخ نورد رباتیک روی سیاره فرود می آید تا سطح را تحلیل کند.

چندماه طول می کشد تا این ماموریت ۵۵ میلیون کیلومتر فاصله بین زمین تا مریخ را طی کند. البته چین ماموریت مشابهی به ماه انجام داده و در ژانویه ۲۰۱۹  ماهنورد کوچک آن در نیمه تاریک سیاره فرود آمد.

البته  ماموریت سفر به مریخ، فقط یکی از پروژه های فضایی چین است. این کشور تصمیم دارد تا ۲۰۲۲ میلادی ایستگاه فضایی بسازد و همچنین فضانورد به ماه بفرستد. دولت چین میلیاردها دلار صرف برنامه فضایی خود کرده و تصمیم دارد در این زمینه با آمریکا رقابت کند.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار