کد خبر: ۳۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 26
فارغ از اینکه کرونا چه اندازه جان میلیون‌ها انسان را تهدید کرد، این بیماری به طور غیر مستقیم تاثیر روانی شدیدی هم بر روی بشریت گذاشت. دوران قرنطینه رو به اتمام است اما مدت زیادی ماندن در خانه سلامت روانی انسان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.
به گزارش آی تابناک : فارغ از اینکه کرونا چه اندازه جان میلیون‌ها انسان را تهدید کرد، این بیماری به طور غیر مستقیم تاثیر روانی شدیدی هم بر روی بشریت گذاشت. دوران قرنطینه رو به اتمام است اما مدت زیادی ماندن در خانه سلامت روانی انسان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است. بسیاری از مردم در طول این مدت حس یک زندانی را که روزهای خود را در یک چهاردیواری می‌گذارند درک کردند که مطمئنا تجربه وحشتناکی بوده است. آمار نشان می‌دهد میزان دانلود برنامه های سلامت روان در طول دوران شیوع کرونا و قرنطینه رشد چشمگیری داشته است.

رکورد دانلود برنامه های سلامت روان به لطف کرونا

بر اساس گزارشی که توسط CNBC منتشر شده، تقریبا نیمی از شهروندان امریکایی در ماه آوریل که اوج همه گیری کروناویروس بود، از نظر سلامت روحی روانی دچار آسیب شده‌اند. اما از آنجایی که برگزاری جلسات گروهی درمانی ممنوع بوده و در ملاقات با روان شناسان محدودیت‌های شدیدی وجود داشته، این تعداد از مردم ناچارا روی به گوشی‌های هوشمند خود برای دریافت کمک آورده‌اند و استفاده از روش دیجیتال را به مراجعه به روان شناس ترجیح داده‌اند.

Sensor Tower، کمپانی تحلیلگر اپلیکیشن‌های موبایل در گزارشی عنوان کرده که برای اولین بار مجموع دانلود 20 اپلیکیشن برتر سلامت روان در ماه آوریل در امریکا به 4 میلیون بار رسیده است که در مقایسه با رکورد 3.1 میلیون بار دانلود ماه ژانویه، افزایش 29 درصدی در این زمینه به ثبت رسیده است. با نگاهی به آمار اولین دانلود این نوع اپلیکیشن‌ها در همین بازه زمانی از سال قبل، شاهد افت 30 درصدی هستیم.

موسس Sensor Tower در مصاحبه با CNBC گفته است که شروع دانلود این برنامه‌ها در ماه ژانویه به علت مصادف شدن با سال نو بسیار قوی بوده اما در ماه‌های بعدی تنزل یافته‌اند. اما این روند با شروع ویروس کرونا در سال 2020 کاملا دگرگون شده است. افزایش دانلود برنامه های سلامت روان صرفا در امریکا اتفاق نیفتاده و این نوع اپلیکیشن‌ها از زمان آغاز قرنطینه در کشور بریتانیا بیش از 1 میلیون بار دانلود شده‌اند. بین ماه‌های فوریه تا مارس دریافت این برنامه‌ها در اوج خود قرار داشته است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار