تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 18
تصور نمی شود که کسی علاقه ای داشته باشد این کره خاکی را در حالی ترک کند که کنترل حساب های کاربری اش به دست اقوام و آشنایان بیفتد یا همینطور بی هدف برای ابد در اینترنت حضور داشته باشد. اگر حریم شخصی تان برایتان مهم است، حتی در سرای باقی، احتمالا باید برای اطمینان از عدم دسترسی سایرین به حساب های کاربری تان پس از مرگ، که امیدواریم تا 120 سال دیگر هم پیش نیاید، الان چاره ای بیاندیشید.

بعضی سرویس ها مانند گوگل و فیسبوک، به شما این امکان را می دهند که برای حذف حساب کاربری تان از پیش برنامه ریزی کنید. اما در بعضی دیگر از سرویس ها، حساب کاربری شما تا ابد به حیات خود ادامه می دهد مگر اینکه یکی از وابستگان شما یا یکی از مقامات قانونی تقاضای حذف حساب کاربری را ارایه کنند.

گوگل


با استفاده از Inactive Account Manager گوگل می توانید مشخص کنید که اگر برای مدتی مشخص حساب کاربری گوگل شما غیرفعال بود چه اتفاقی برای آن بیفتد. می توانید از IAM بخواهید که پس از مدت مشخصی غیر فعال بودن، حساب کاربری شما به همراه تمام سرویس های متصل به آن شامل جیمیل، بلاگر، ادسنس و یوتیوب را حذف کند.

 

برای انجام این تنظیمات، به حساب کاربری گوگل خود لاگین کنید و وارد settings/account/inactive شوید. در این قسمت باید شماره تلفنی را وارد کنید که گوگل در صورت لزوم پیام های هشدار خود را برای آن ارسال کند. گوگل پیش از به پایان رسیدن مهلت حساب کاربری تان، پیام هایی را برای این شماره ارسال می کند و شما مطلع می شوید که به زودی حساب کاربری تان مسدود و حذف خواهد شد. پس از ثبت شماره تلفن، باید یک محدوده زمانی را مشخص کنید مثلا 3 ماه، 6 ماه یا هر مدتی که صلاح می دانید. در این صورت گوگل پس از اینکه مثلا حساب کاربری تان 3 ماه غیر فعال بود، آن را حذف خواهد کرد.

 

گوگل


بعد در بخش Optionally delete account گزینه Delete my account را فعال کنید. در نهایت روی Enable کلیک کنید تا IAM فعال شود و تمام. اگر شما به هر دلیلی در مدت زمانی که تعیین کرده اید سراغی از حساب کاربری خود در گوگل نگیرید، گوگل حساب کاربری شما و تمام اطلاعات مربوط به آن را حذف خواهد کرد.

 

فیسبوک


فیسبوک یکی از معدود سرویس های آنلاینی است که به شما امکان می دهد یک فرد را به عنوان وکیل خود برای کنترل حساب کاربری تان معرفی کنید. این سرویس همچنین امکان حذف حساب کاربری را به طور کامل به صورت زمانبندی شده به شما می دهد.


برای اطمینان از حذف شدن حساب کاربری تان، وارد بخش تنظیمات (Settings) حساب کاربری تان شوید، به بخش security و سپس Legacy Contact بروید. گزینه Account Deletion را تیک بزنید. یک باکس ظاهر می شود و از شما سوال می کند که آیا واقعا قصد دارید در آینده حساب کاربری خود را حذف کنید.

 

فیسبوک

 

روی گزینه Delete After Death کلیک کنید و پسورد فیسبوک خود را مجدد وارد کنید. حالا حساب کاربری شما به محض اطلاع فیسبوک از درگذشت تان حساب کاربری را حذف می کند.

 

از یک سرویس دیجیتال قانونی استفاده کنید


گوگل و فیسبوک به کاربران امکان می دهند که حساب کاربری شان را پس از مرگشان نیز حذف کنند، اما بسیاری از سایت های دیگر مثل لینکدین، توییتر، مایکروسافت و یاهو چنین امکانی ندارند. این سایت ها فقط در صورت درخواست بازماندگان درجه یک شخص متوفی یا مقامی قانونی اقدام به حذف حساب کاربری اشخاص می کنند. اما اگر می خواهید کنترل این مورد هم در دست شما باشد باید از سرویس هایی مانند Perpetu استفاده کنید.

 

perpetu

 

Perpetu یک سرویس آنلاین است که Gmail،Facebook،Twitter،Dropbox،Flickr،LinkedIn و GitHub را پوشش می دهد. شما می توانید حساب های کاربری خود را به Perpetu متصل کنید و درخواست هایی که در خصوص هر یک از حساب های کاربری خود در آینده دارید را مشخص کنید، به عنوان مثال، می توانید از Perpetu بخواهید که ایمیل های مشخصی را از جیمیل شما ، توییت ها و پیام های مستقیمی را از توییتر و یا فایل هایی را از حساب کاربری دراپ باکس تان حذف کند.


این سرویس قادر به حذف حساب کاربری نخواهد بود ولی میتواند اطلاعات آن را حذف کند. خدمات Perpetu در صورتی فعال می شود که از طریقی قابل اطمینان درگذشت کاربر گزارش شود. این گزارش باید شامل کد گزارش Perpetu کاربر نیز باشد. پس احتمالا به وصیت نامه های جدید بندی به نام "کد Perpetu" نیز اضافه خواهد شد.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار