کد خبر: ۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 26
سال گذشته بود که شرکت ولوو اعلام کرد در راستای به حداقل رساندن احتمال تصادفات و سوانح جاده‌ای، حداکثر سرعت محصولاتش را کاهش خواهد داد.
به گزارش آی تابناک : سال گذشته بود که شرکت ولوو اعلام کرد در راستای به حداقل رساندن احتمال تصادفات و سوانح جاده‌ای، حداکثر سرعت محصولاتش را کاهش خواهد داد. حال این تصمیم عملی شده و خودروساز سوئدی از این پس مدل‌های مختلف خود را با محدودیت سرعت 180 کیلومتر در ساعت تولید خواهد کرد.

پیش از این نهایت سرعت اکثر محصولات ولوو به صورت الکترونیکی در رقم 250 کیلومتر در ساعت محدود شده بود. هر چند ممکن است اقدام اخیر ولوو در ابتدا چندان خوشایند به نظر نرسد، اما باید گفت در اکثر کشورها حداکثر سرعت مجاز وسایل نقلیه بسیار کمتر از 180 کیلومتر در ساعت بوده و تنها در بخش‌هایی از بزرگراه‌های آلمان و جزیره من (Isle of Man) محدودیت سرعت وجود ندارد.

از این رو تصمیم ولوو برای افرادی که همواره به قانون احترام می‌گذارند، اصلا مساله‌ساز نخواهد بود؛ ولی مشکل زمانی آغاز می‌شود که مالکین بخواهند قانون شکنی کرده و یا با مراجعه به پیست هیجان رانندگی را تجربه کنند.

مشکل دیگر در این رابطه اینکه مشتریان ولوو نخواهند توانست از حداکثر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خودروهای خود بهره‌برداری کنند. این امر نیز به نوبه خود ممکن است به دلسردی و در نتیجه عدم تمایل برخی افراد نسبت به خرید محصولات ولوو منجر شود.

شرکت خوشنام سوئدی پذیرفته که کاهش حداکثر سرعت تصمیمی بحث‌برانگیز است، ولی همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، آن را اقدامی در راستای کاهش تصادفات قلمداد می‌کند.

ولوو علاوه‌بر محدودیت سرعت 180 کیلومتر در ساعت، محصولات جدید خود را با قابلیتی به نام کلید مراقبت (Care Key) به فروش می‌رساند. این قابلیت مالکین را قادر می‌سازد محدودیت‌های بیشتری را برای حداکثر سرعت تعیین کنند. وجود چنین قابلیتی می‌تواند خیال والدین را هنگام امانت دادن خودرو به فرزندان جوان یا رانندگان تازه‌کار تا حد زیادی راحت کند.

ناگفته نماند سخت‌گیری ولوو در زمینه حداکثر سرعت، بخشی از برنامه جاه‌طلبانه «رویای ایمنی» (Safety Vision) است. بر اساس این برنامه نباید هیچ فردی در داخل کابین خودروهای ساخت ولوو جان خود را از دست بدهد، همچنین نباید هیچ یک از سرنشینان در سوانح متحمل صدماتی جدی شوند.

خودروساز سوئدی افزوده کسانی که خواهان سرعت و هیجان بیشتر باشند، می‌توانند به سراغ مدلی مثل پولستار 1 بروند. این خودروی اسپرت هیبریدی در حقیقت مدل ارتقا یافته و تقویت شده از سدان S90 است.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار