کد خبر: ۳۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 23
AMD بالاخره چیپست B550 را برای پلتفرم AM4 که پذیرای پردازنده‌های رایزن است را عرضه کرده و کمپانی‌های سازنده مادربرد یک به یک در حال رونمایی مادربردهای سری B550 هستند.
به گزارش آی تابناک : AMD بالاخره چیپست B550 را برای پلتفرم AM4 که پذیرای پردازنده‌های رایزن است را عرضه کرده و کمپانی‌های سازنده مادربرد یک به یک در حال رونمایی مادربردهای سری B550 هستند. کمپانی تایوانی ام اس آی نیز امروز چندین مدل مادربرد با چیپست B550 و سوکت AM4 رونمایی کرده که در مادربردهای خانواده MPG، MAG و PRO قرار می‌گیرند.

نسل سوم پردازنده های رایزن AMD قابلیت پشتیبانی از رابط پرسرعت PCIe 4.0 را دارند و MSI نیز مادربردهای B550 خود را با این فناوری پیشرفته همراه کرده که می تواند تاثیر چشمگیری بر سرعت سیستم، خصوصا سیستم های گیمینگ بگذارند. ضمن اینکه B550 یک چیپست پرچمدار نیست و با وجود ویژگی های بارز، قیمت مناسبی دارند. پهنای باند در رابط نسل جدید PCIe 4.0 نسبت به نسل قبل یعنی PCIe 3.0 دو برابر افزایش پیدا کرده و کارت گرافیک ها، دستگاه های ذخیره سازی و تجهیزات شبکه سازگار با این فناوری عملکرد فوق العاده پرسرعتی را با این فناوری جدید ارائه خواهند داد. تمامی اسلات های M.2 و PCIe مادربردهای B550 شرکت MSI از فناوری Lightning Gen 4 پشتیبانی می کنند.

همچنین MSI در این سری از مادربردهای AMD خود، عملکرد حرارتی را بهینه سازی کرده و به لطف هیت سینک های مجهز به پد چوک حرارتی با نرخ 7وات بر متر کلوین و مدار PCB با دو لایه مسی ضخیم، چیپست مادربرد از خطر افزایش حرارت به دور خواهد ماند. در بخش زیبایی ظاهری نیز مانند تقریبا تمام قطعات سخت افزاری اصلی نسل جدید، از نورپردازی RGB استفاده شده که امکان شخصی سازی نورها با میلیون ها رنگ را در اختیار کاربر قرار می دهد. برخورداری از رابط USB-C در فرانت پنل یکی دیگر از امکانات کاربردی مادربردهای B550 ام اس آی است که با کیس های این کمپانی و دیگر برندها سازگاری کامل دارد.

MPG Series

مادربردهای خانواده MPG شرکت MSI با برخورداری از نورپردازی RGB این امکان را به گیمرها می دهند که استایل شخصی خود را با طراحی جدید و پیشرفته سخت افزاری  و ویژگی های انحصاری به نمایش بگذارند و سیستم خود را به کانون توجه دیگران تبدیل کنند.

مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi

مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi

MSI برای طراحی این مادربرد از طراحی ماشین های سوپر اسپرت الگوبرداری کرده است. با برخورداری از مدار تغذیه 12+2+1، خیال کاربر از تغذیه صحیح پردازنده برای تجربه بهترین عملکرد راحت خواهد بود. پوشش آلومینیومی به همراه پد حرارتی چوک های مادربرد و PCB شش لایه ای، این مادربرد عملکرد ایده آلی در زمینه دفع حرارت دارد. دو هیت سینک Shield Frozr نیز برای اسلات های M.2 این مدل در نظر گرفته شده است. فناوری های Wi-Fi 6 AX و 2.5G LAN برای اتصال سریع به شبکه از روش باسیم و وایرلس تعبیه شده اند.

MPG B550I Gaming Edge Wi-Fi

MPG B550I Gaming Edge Wi-Fi

این مدل در فرم فاکتور mini-ITX طراحی شده و دارای یک مدار تغذیه 8+2+1 پیشرفته می باشد. Gaming Edge Wi-Fi از یک اسلات M.2 با فناوری Shield Frozr و Zero Frozr Technology برای جلوگیری از افزایش حرارت قطعات M.2 برخوردار است. همچنین این مادربرد از استاندارد HDMI 2.1 پشتیبانی می کند و با نمایشگرهای 4K با نرخ 60 هرتز سازگاری دارد.

MAG Series

سری MAG نمادی از مادربردهای سرسخت و خشن MSI هستند که برای دستیابی به بالاترین حد از راندمان، از قطعات بسیار باکیفیتی در آنها استفاده شده است. در این سری کمپانی تایوانی مدل های MAG B550 Tomahawk، MAG B550M Mortar WiFi/ MAG B550M Mortar و MAG B550M Bazooka برای گیمرهای آماتور در نظر گرفته است.

MAG B550 TOMAHAWK

ظاهر نظامی این مادربرد نشان می دهد که برای کارکرد در شرایط سخت طراحی شده و مقاومت بالایی دارد. این مدل سیستم های میان رده گیمینگ را هدف قرار داده که ویژگی های شاخصی دارد. از جمله این ویژگی ها می توان به پورت 2.5G LAN و Gigabit LAN برای اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت اشاره کرد. هیت سینک کارآمد و 2 اسلات M.2 مجهز به Shield Frozr راهکارهای حرارتی B550 TOMAHAWK هستند.

MAG B550 TOMAHAWK

MAG B550M Mortar WiFi / MAG B550M Mortar

سری Mortar را مادربردهای Micro ATX برای گیمرها تشکیل می دهند. MAG B550M Mortar WiFi دارای ظاهری نقره ای رنگ است در حالی که مدل فاقد وای فای با تم نظامی سبز رنگ با مدار تغذیه 8+2+1 همراه شده است و هر دو مدل به هیت سینک های خنک کننده بزرگی به همراه M.2 Shield Frozr مجهزند. MAG B550M Mortar WiFi از فناوری نسل جدید WiFi 6 AX برخوردار شده تا حداکثر سرعت وایرلرس 2400 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار