کد خبر: ۳۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 21
روز گذشته اتحادیه SD از نسخه ۸.۰ استاندارد اس دی اکسپرس (SD Express) رونمایی کرد که نرخ انتقال دیتایی برابر با ۳۹۴۰ مگابایت بر ثانیه دارد (یعنی چهار برابر سریع تر از استاندارد اصلی و حتی شاید سریع تر از حافظه اس اس دی درون کامپیوتر شما).
به گزارش آی تابناک : روز گذشته اتحادیه SD از نسخه ۸.۰ استاندارد اس دی اکسپرس (SD Express) رونمایی کرد که نرخ انتقال دیتایی برابر با ۳۹۴۰ مگابایت بر ثانیه دارد (یعنی چهار برابر سریع تر از استاندارد اصلی و حتی شاید سریع تر از حافظه اس اس دی درون کامپیوتر شما).

این استاندارد همچنان از پروتكل NVMe Express استفاده می کند و از یک ارتباط دو بانده PCIe 4.0 بهره می گیرد تا پهنای باند بیشتری داشته باشد.

به این ترتیب درها برای ورود طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیک باز خواهد شد. طبق اعلام اتحادیه SD این استاندارد خصوصا برای آن دسته از عکاسان حرفه ای سودمند واقع می شود که می خواهند با رزلوشن های بسیار  بالا از سوژه های خود عکس بگیرند یا در وضعیت عکاسی پیاپی عکس ها را با فرمت سنگین RAW در دوربین ذخیره سازی کنند.

این اتحادیه همچنین پیش بینی کرده که به لطف استاندارد جدید فیلمبرداری 8K و ویدیوهای وی آر یا واقعیت مجازی نیز وارد فاز تازه ای شوند و تحولات خوبی در زمینه اپ های موبایل و کنسول های دستی رخ خواهد بدهد و میتوان عملکردی در سطح یک لپ تاپ سریع را از این کنسول ها انتظار داشت.

استاندارد جدید SD Express از ظرفیت های ذخیره سازی تا SDUC پشتیبانی می کند؛ در نتیجه بعید نیست که در آینده دور کارت های اس دی با ظرفیت ۱۲۸ ترابایت نیز در بازار قابل خریداری باشند.

البته باید کمی صبور بود چراکه زمان می برد تا شرکت ها کارت های حافظه و ریدرهایی با پشتیبانی از این استاندارد بسیار سریع بسازند و خیلی بیشتر زمان می برد تا محصولات (مثلا دوربین) با پشتیبانی از چنین کارت های حافظه ای وارد بازار شوند. آنچه در این مطلب خواندید صرفا نمایی از آینده کارت های حافظه اس دی بود.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار