کد خبر: ۳۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 21
شیوع گسترده و سریع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از کشورها تصمیم به قرنطینه بگیرند. خانه‌نشین شدن میلیاردها نفر در سراسر جهان باعث شد که رفت و آمدها کاهش شدیدی پیدا کند که نتیجه آن، افت چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان بوده است.
به گزارش آی تابناک : شیوع گسترده و سریع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از کشورها تصمیم به قرنطینه بگیرند. خانه‌نشین شدن میلیاردها نفر در سراسر جهان باعث شد که رفت و آمدها کاهش شدیدی پیدا کند که نتیجه آن، افت چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان بوده است.

بر اساس تحلیلی جدید، میزان انتشار روزانه دی اکسید کربن در آوریل امسال نسبت به سال گذشته میلادی ۱۷ درصد کاهش داشته است. این تحلیل توسط یک تیم بین‌المللی از محققان تحت پروژه «Future Earth’s Global Carbon» صورت گرفته که در آن ۶۹ کشور جهان، ۵۰ ایالت آمریکا و ۳۰ استان چین مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به گفته محققان، کاهش سفرهای زمینی با استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند خودروها، سهمی ۴۳ درصدی در این کاهش داشته‌اند. توقف فعالیت‌های صنعتی و همچنین کاهش تولید برق نیز سهمی ۴۳ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس این تحقیق، کاهش سفرهای هوایی تنها ۱۰ درصد در کاهش انتشار روزانه گاز دی اکسید کربن تاثیر داشته است.

کاهش انتشار آلایندگی‌ها موقت است و در آینده نزدیک و با بازگشت اقتصاد به وضعیت عادی، شاهد افزایش دوباره آلایندگی‌ها در سراسر جهان خواهیم بود. این تحقیق اعلام کرده که میزان انتشار دی اکسید کربن در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹، تنها کاهشی ۴ تا ۷ درصدی را تجربه خواهد کرد که همچنان از برنامه‌ریزی‌های قبلی کمتر است. سازمان ملل متحد خبر از این داده که برای جلوگیری از گرمایش جهانی، باید به صورت سالانه ۷.۶ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا کند تا در سال ۲۰۳۰، دمای زمین تنها ۱.۵ درجه افزایش داشته باشد.

در حالی که شاید تصور کنید این کاهش موقت در میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند تاثیر مثبتی روی تغییرات اقلیمی داشته باشد، دانشمندان هفته گذشته حجم بالایی از دی اکسید کربن را در اتمسفر شناسایی کردند که یک رکورد محسوب می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که کشورها برای جلوگیری از افزایش دمای زمین، مسیر بسیار سختی را در پیش دارند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار