کد خبر: ۳۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
انجمن SD، گروهی که وظیفه ایجاد استاندارد برای کارت‌های حافظه را برعهده دارد امروز مشخصات استاندارد SD 8.0 را برای کارت‌های SD Express اعلام کرد که به علت استفاده از رابط‌های PCIe 4.0 و NVMe، سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد.
به گزارش آی تابناک : انجمن SD، گروهی که وظیفه ایجاد استاندارد برای کارت‌های حافظه را برعهده دارد امروز مشخصات استاندارد SD 8.0 را برای کارت‌های SD Express اعلام کرد که به علت استفاده از رابط‌های PCIe 4.0 و NVMe، سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد.

افزایش سرعت انتقال اطلاعات توسط این استاندارد می‌تواند برای فناوری‌های جدید مانند امکان ضبط ویدیوهای 8K کارایی بالایی داشته باشد. برخی از پرچمداران اندرویدی مانند گوشی‌های سری گلکسی اس 20 سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای 8K هستند که حجم بالایی را اشغال می‌کند. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، گجت‌هایی مانند نینتندو سوییچ نیز می‌توانند از این مشخصات بهره‌مند شوند و توسط آن سرعت بارگذاری بازی‌ها کاهش قابل توجهی پیدا کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط انجمن SD منتشر شده، توسط SD 8.0 می‌توان اطلاعات را با سرعت ۳,۹۳۸ مگابایت بر ثانیه منتقل کرد. این سرعت بسیار بالاتر از استاندارد SD 7.0 و SD 7.1 با انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت ۹۸۵ مگابایت بر ثانیه است. این استانداردها از رابط PCIe 3.1 استفاده می‌کنند که سرعت پایین‌تری در مقایسه با PCIe 4.0 مورد استفاده در SD 8.0 دارد.

مشخصات استاندارد SD 8.0

مشخصات استاندارد SD 8.0 در کارت‌های حافظه SDXC ،SDHC و SDUC در دسترس خواهد بود و به گفته انجمن SD، به صورت تئوری می‌توان از آن در کارت SDUC با ظرفیت ۱۲۸ ترابایت استفاده کرد که هم اکنون بالاترین ظرفیتی است که توسط یک کارت SD پشتیبانی می‌شود.

در حالی که مشخصات این استاندارد جدید توسط انجمن SD اعلام شده، همچنان نمی‌توانید به کارت‌های حافظه با این استاندارد دسترسی پیدا کنید. شرکت‌های سازنده کارت‌های SD باید آن را در محصولات آینده خود مورد استفاده قرار دهند و سپس آن‌ها را وارد بازار کنند. علاوه بر این موضوع، شما باید صاحب دستگاهی باشید که قادر به پشتیبانی از این سرعت بالا باشد، بنابراین باید برای مدت زمان طولانی‌تری منتظر بمانید. این احتمال وجود دارد که اواخر امسال کارت‌های حافظه با مشخصات SD 8.0 وارد بازار شوند.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار