کد خبر: ۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
شرکت اینتل قصد دارد تا سال 2030 میزان پسماند خود را به صفر رسانده و تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کند.
به گزارش آی تابناک : شرکت اینتل قصد دارد تا سال 2030 میزان پسماند خود را به صفر رسانده و تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کند.

اینتل اخیراً برنامه‌های زیست‌محیطی خود برای سال 2030 را اعلام کرد. مهم‌ترین موارد ذکر شده در این برنامه عبارتند از حذف عوامل منجر به تولید گازهای گلخانه‌ای و پسماند. به این منظور، اینتل قصد دارد تا انتهای این دهه میلادی، تمام انرژی مورد نیاز دفاتر و شرکت‌های خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کرده و زباله‌های خروجی خود را حذف کند.

اینتل همچنین اعلام کرد که این شرکت به بسیاری از اهداف تعیین شده خود برای سال 2020 دست یافته است. در حال حاضر اینتل بیش از 90 درصد زباله‌های خود را بازیافت می‌کند و زباله‌های باقی‌مانده‌ی غیرقابل بازیافت هم از نوع خطرناک نیستند. این شرکت همچنین توانسته است میزان گازهای گلخانه‌ای خروجی خود را نسبت به سال 2010 حدود 30 درصد و آب مصرفی خود را هم در همین دوره به میزان 38 درصد کاهش دهد.

intel2.jpg

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری به خاطر هشدارهای دانشمندان در ارتباط با عواقب گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی تا سال 2050، تصمیماتی جدی در زمینه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اتخاذ نموده‌اند. برای مثال شرکت Dell هم تصمیم دارد تا سال 2030 تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر و میزان برق مصرفی خود را به نصف برساند.

اینتل همچنین تصمیم دارد حداقل ده درصد از دی‌اکسید کربن تولیدی خود را که به خاطر تامین الکتریسیته مورد نیاز این شرکت به وجود می‌آید، کاهش دهد. این تلاش‌های اینتل برای کاهش میزان دی‌اکسید کربن تولیدی، منجر به موفقیت آن‌ها برای کاستن 2.79 میلیون تن دی‌اکسید کربن در سال گذشته شده است. اینتل همین حالا هم برای تامین 70 درصد از نیاز خود به الکتریسیته در آمریکا و اروپا، انرژی تجدیدپذیر خریداری کرده است.

البته این‌ها تنها تغییراتی نیستند که این شرکت قصد دارد در ساز و کار خود ایجاد کند. شرکت اینتل همچنین قصد دارد تا سال 2030 تعداد زنان حاضر در رده‌های بالای این شرکت را دو برابر کند و نیروهایی از اقلیت‌های مختلف را در پست‌های مهم خود به کار بگیرد.

با توجه به سیاست‌های ترامپ مبنی بر کاهش وابستگی صنایع نیمه‌هادی آمریکا به خارج از این کشور، یکی دیگر از مواردی که برای اینتل و سایر سازندگان تراشه در آمریکا محتمل به نظر می‌رسد، افزایش کارخانه‌های آن‌ها داخل مرزهای ایالات متحده است. به همین دلیل، مسئله استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و کاهش پسماند برای این صنایع از نظر اقتصاد و محیط‌زیست ملی آمریکا بسیار حیاتی به نظر می‌رسد. اینتل هم تصمیم دارد به جای استفاده از منابع کشورهای در حال توسعه و ایجاد آلودگی در آن‌ها، تبدیل به شرکتی سبز در خود آمریکا شود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار