کد خبر: ۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کشف حجاب کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کشف حجاب کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

حتماً شما کاربران نیز طی روزها و هفته‌های اخیر در جریان حاشیه‌های متعددی که توسط برخی افراد مشهور (سلبریتی‌ها) و بازیگران در اینستاگرام و کشف حجاب آنها رخ داده هستید. پلیس فتا معتقد است که این حرکت یک ناهجاری اجتماعی در کشور است و باید با افراد متخلف آن برخورد شود.

در همین زمینه سرهنگ پاشایی به عنوان معاونت اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده که برای این نهاد تفاوتی بین تعداد فالوورهای افراد وجود ندارد و همه افراد در برابر قانون یکسان‌اند. به این ترتیب:

هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته می‌خواهد شد.

pashayi.jpg

نکته دیگر در صحبت‌های سرهنگ پاشایی بحث خطرات پساپرده‌ای بود که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به تعدد گزارشات آنها افزوده می‌شود:

مصادیق مجرمانه در فضای مجازی غالبا مواردی است که مربوط به جرائم رایانه‌ای می‌شود. در بعد کلان این جرائم شامل فیشینگ، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، حملات سایبری، جرائم تکامل یافته شامل استفاده از فضای مجازی در راستای هتک حرمت، کلاهبرداری، فروش اجناس ممنوعه و جرائم اخلاقی که با ترویج موارد غیر اخلاقی به وقوع می‌پیوندد. اما جرائم دیگری نیز در این فضا رخ می‌دهد.

معاون اجتماعی پلیس فضای تبادل اطلاعات همچنین به تفاوت انواع جرائم در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرده و می‌گوید:

هیچ تفاوتی میان جرائم در فضای مجازی و واقعیت وجود ندارد و هر امری که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود قطعا با آن برخورد خواهد شد و پلیس در این رابطه با جدیت عمل می‌کند. قدرت نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی نیز ذیل همین موارد است و اخلال در امنیت محسوب شده و قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود.

در صحبت‌های این مقام انتظامی همچنین به این نکته نیز اشاره شده که وقتی افراد مشهور در فضای مجازی به صورت بدون حجاب و یا با حجاب نامناسب ظاهر می‌شوند این عمل آنها موجب ترویج این ضدفرهنگ می‌شود و همین امر خود پیامدهای اجتماعی متعددی را در پی خواهد داشت.

به هر حال همچنان این سوال مطرح است که حد برخورد نیروی انتظامی با افرادی که با هنجارهای اعلامی این نهاد در شبکه‌های اجتماعی در تضاد یا تنافی باشند در چه حد است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار