کد خبر: ۳۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
مایکروسافت به زودی بروزرسانی ماه می را به عنوان آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 منتشر خواهد کرد. بر اساس شایعات این بروزرسانی هفته آینده در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت به زودی بروزرسانی ماه می را به عنوان آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 منتشر خواهد کرد. بر اساس شایعات این بروزرسانی هفته آینده در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت که اخیرا اکثر کاربران را با آپدیت‌های پر عیب و ایراد ویندوز 10 ناامید کرده، امیدوار است با نسخه جدید بتواند دوباره دل طرفداران ویندوز را به دست آورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به شاخص‌ترین ویژگی های جدید Windows 10 May Update که در نسخه بعدی ویندوز شاهد خواهیم بود.

در حالی که انتظار می‌رفت ردموندی‌ها بروزرسانی بعدی بعدی ویندوز را در تاریخ 12 می به طور عمومی منتشر کنند، به علت حفره‌های امنیتی لحظه آخری این کار به تعویق افتاد. حال گفته می‌شود این بروزرسانی در تاریخی بین 26 تا 28 می منتشر خواهد شد. با وجود اینکه کاربران برای این اتفاق لحظه‌شماری می‌کنند، مطمئنا اکثریت ترجیح می‌دهند که مایکروسافت یک آپدیت بدون مشکل را در اختیارشان قرار دهد. پس تاخیر یک هفته‌ای عرضه بروزرسانی مشکل خاصی نیست. ویژگی های جدید Windows 10 May Update نسبت به نسخه‌های قبلی بیشتر به چشم عموم کاربران می‌آیند که در پائین به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

Reserved Storage ویندوز 10

امکان انتخاب اختیاری فضای ذخیره سازی رزرو شده

احتمالا به یاد دارید که در ژانویه سال گذشته، مایکروسافت قابلیتی را به ویندوز 10 اضافه کرد که کاربران از طریق آن می‌توانستند 7 گیگابایت (یا بیشتر) از فضای ذخیره‌سازی سیستم خود را برای آپدیت‌های سیستم عامل رزرو کنند. با این قابلیت دیگر ریسک کمبود فضای ذخیره‌سازی در زمان نصب آپدیت‌های حجیم از بین می‌رود و در طول مدت زمان دانلود آپدیت نیز شاهد کاهش فضای درایو سیستم خود نخواهید بود. در حالی که مایکروسافت امیدوار بود که کاربران از این ویژگی استقبال کنند، تعدادی از آنها رزرو فضای ذخیره‌سازی توسط ویندوز 10 را اتفاق جالبی ندانستند. حالا مایکروسافت Reserved Storage را به یک قابلیت اختیاری تبدیل کرده که می‌تواند توسط کاربر از طریق ابزار DISM در ویندوز 10 نسخه 2004 یا جدیدتر غیر فعال شود.

آیکون‌های جدید

در ماه دسامبر سال جاری، مایکروسافت برنامه‌ای برای طراحی مجدد بیش از صد آیکون سرویس‌های مختلف خود اعم از نقشه‌ها و نرم افزارها معرفی کرد. این تغییرات شامل حال لوگوی ویندوز، مرورگر فایل، Notepad، Paint و بسیاری از دیگر برنامه‌های ویندوز می‌شود که ظاهر آنها را در مسیر طراحی Fluent Design قرار می‌دهد. در بروزرسانی ماه می ویندوز 10 تغییرات لوگوها اعمال خواهد شد تا نسخه استاندارد بیشتر شبیه به Windows 10X شود.

Cloud Recovery ویندوز 10

Cloud Recovery

دیگر قابلیتی که اولین بار سال گذشته در بیلدهای پیش نمایش اینسایدر ویندوز 10 پدیدار شد، سیستم ریکاوری ابری بود. بسیاری از کاربران ویندوز 10 با مشکلات جدی در این سیستم عامل روبرو شدند که تنها راه چاره، ریکاوری و بازگشت وضعیت سیستم به حالت سابق بوده است. این بدین معناست که بسیاری از برنامه‌های نصب شده توسط کاربر نیز حذف می‌شدند و دردسر ساز میشد. حال با قابلیت جدید Cloud Recovery شما می‌توانید به طور مستقیم از سرورهای مایکروسافت، ویندوز 10 خود را مجددا نصب کنید و نیازی هم به دیسک ویندوز یا درایو USB برای این کار نیست. همه چیز به صورت ابری انجام می‌شود.

دیگر ویژگی های جدید Windows 10 May Update

از دیگر قابلیت‌های جدید نسخه بعدی ویندوز می‌توان به بهبود عملکرد سیستم عامل اشاره کرد. همچنین Windows Search دیگر فایل‌هایی که را در لحظه استفاده می‌شوند و فعالند را به عنوان نتیجه جستجو نمایش نخواهد داد. Display Driver Model 2.7 نیز به نسخه جدید اضافه شده که خبر خوبی برای کاربرانی با سیستم‌های چند نمایشگر محسوب می‌شود و خروجی تصویر، رفرش‌ریت و عملکرد گرافیکی را بر روی اینگونه سیستم‌ها بهبود می‌بخشد. از دیگر نکات قابل ذکر باید به پایان پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه 32 بیتی بر روی کامیپوترهای شخصی جدید و اضافه شدن پشتیبانی این سیستم عامل از نسل دهم پردازنده‌های Comet Lake اینتل و رایزن 4000 اشاره کرد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار