کد خبر: ۳۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
نسل هشتم پورشه 911 در نوامبر 2018 رونمایی شده و از آن تاریخ تاکنون خودروساز آلمانی نسخه‌های کاررا، کاررا 4، کاررا S، کاررا 4S و توربو S از این خودروی اسپرت محبوب را معرفی کرده است.
به گزارش آی تابناک : پورشه 911 مهم ترین خودروی اسپرت جهان، بیش از 5 دهه است که با ظاهر و آرایش فنی تقریبا یکسان، عاشقان بسیاری در سرتاسر جهان دارد.

نسل هشتم 911 با کد 992 جانشین نسل قبلی با کد 991 خواهد شد. در نگاه اول و با قرار دادن 992 در کنار 991 احتمال پیدا کردن تفاوت های ظاهری برای شما بسیار سخت باشد.

اما باید گفت که پورشه بازهم هنر جادویی خود را به کار گرفته است و دست پخت جدید آن ترکیبی از المان های مدرن و کلاسیک است. چراغ های LED طراحی کاملا متفاوتی دارند، سپر جلو و عقب به کلی تغییر کرده است و دستگیره درب های الکتریکی که احتملا شما را به یاد محصولات تسلا خواهند انداخت، نوار باریک چراغ OLED عقب و در نهایت دو چراغ LED عمودی قرار گرفته بر روی هواکش موتور معجونی است که پورشه برای نسل جدید 911 در نظر گرفته است.

همچنین قوس چرخ های جلو  به میزان 4.5 cm پهن تر شده و عرض بخش جلویی را افزایش داده است. این مسئله در چرخ های عقب نیز مشاهده می شود و عرض این بخش به 185 cm رسیده است. این رقم مشابه با مدل های Carrera 4 و GTS نسل گذشته است. تمامی پنل های بدنه نسل جدید 911 از آلومینیوم ساخته شده است.

پلت فرم با آرایش جدید امکان استفاده گسترده از آلومینیوم را فراهم کرده است و به همین دلیل تقسیم وزن نسل جدید 911 بهتر از تمامی 911 های تاریخ خواهد بود. همچنین برای اولین بار در مدل های پایه 911 یعنی Carrera و Carrera S به قابلیت چرخیدن چرخ های عقب مجهز شده است. پیش از این پورشه از این امکان در مدل های پرچمدار  نسل گذشته استفاده کرده بود.

تغییرات در داخل اتاق پا را از این هم فراتر می گذارد. طرح کلی داشبورد طبق اعلام پورشه از 911 های دهه 70 میلادی الهام گرفته است. خطوط ساده در کنار طرح های زاویه دار به همراه فرمان با قابلیت های کنترلی چندگانه که قابلیت انتخاب حالات مختلف رانندگی با استفاده از یک کلید چرخشی امکان پذیر است.

طرح سنتی 5 بخشی پشت آمپری دایروی شکل همچنان به خودی خود باقی مانده است اما تنها دور سنج موتور به صورت آنالوگ خواهد بود و در دیگر بخش ها از صفحه نمایش دیجیتال استفاده شده است.

همچنین یک صفحه نمایش 10.9 اینچی نیز در بخش مرکزی کنسول قرار گرفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی و سایر قابلیت های ارتباطی از جمله ناوبری آنلاین با هم در این صفحه نمایش قرار خواهند گرفت.

بین راننده و سرنشین جلو نیز با طرح کاملا جدید کنسول طرف هستیم. طرح کاملا جدید اهرم دنده که به سختی می توان آن را یک اهرم نامگذاری کرد، دکمه ترمزدستی برقی و صفحه های لمسی بدون قاب است.

سیستم الکترونیکی قابل تطبیق کاملا جدید 12V به پورشه اجازه داده تا 911 را به سیستم های کمک رانندگی کاملا جدیدی تجهیز کند.

یک حالت رانندگی در هوای بارانی پیش بینی شده است که با تشخیص خیس بودن سطح جاده، سیستم کنترل پایداری پورشه را مجددا تنظیم خواهد کرد.

کروز کنترل قابل تطبیق با حفظ فاصله به صورت خودکار، دید در شب با استفاده از یک دوربین حرارتی و یک سیستم ترمز کمکی که در برخوردهای قریب الوقوع و در صورت لزوم به صورت خودکار ترمزگیری می کند.

اما در زیر پوست خودرو چه تغییراتی را مشاهده می کنیم؟

پورشه در وحله اول قدرت هر دو مدل رونمایی شده یعنی Carrera S و 4S را افزایش داده است. موتور 3 لیتری 6 سیلندر تخت دو توربو، حال 443 اسب بخار قدرت تولید می کنند(23 اسب بخار بیشتر از مدل S نسل قبلی). سیستم سوخت رسانی جدید Piezo، نسبت تراکم بالاتر (10.5:1)، تغییر محل توربوشارژرها و اینترکولرها و جعبه دنده جدید 8 سرعته پورشه که با نام اختصاری PDK شناخته می شود. با توجه به این تغییرات، هر دو مدل جدید 911 در حدود 0.4 ثانیه به نسبت نسل قبلی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت سریع تر شده اند. مدل S در 3.7 ثانیه و مدل 4S در 3.6 ثانیه صفر تا صد را پر می کنند. همچنین با انتخاب بسته اسپرت کرونو که امکان لانچ کنترل و تعویض دنده سریع تر را مهیا می کند. این زمان در حدود 0.2 ثانیه بهبود می یابد.

مدل 2020 Carrera S قیمت پایه ای برابر با 114،250 دلار و مدل 4S از 121،650 دلار آغاز خواهد شد. به ترتیب 8،100 و 8،600 دلار قیمت این دو مدل به نسبت نسل قبلی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل احتملا ارزان ترین مدل های نسل جدید 911 بیش از 100 هزار دلار قیمت خواهند داشت.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار