کد خبر: ۳۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
سونی و مایکروسافت برای ساخت دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : سونی و مایکروسافت برای ساخت دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این دو غول فناوری از ترکیب توانایی‌های هوش مصنوعی «مایکروسافت اژور» با سنسور تصویر جدید سونی یعنی IMX500 خبر داده‌اند که به کمک تراشه هوش مصنوعی داخلی، اطلاعات را در لحظه پردازش می‌کند. به کمک دوربین‌های مجهز به این تراشه می‌توان برای شمارش افرادی که وارد فروشگاه می‌شوند و یا ردیابی محصولات قرار گرفته روی میز صندوق فروشگاهی استفاده کرد.

سونی قصد دارد اپلیکیشن اختصاصی برای سنسور IMX500 را نیز بر مبنای Azure IoT توسعه دهد که کاربران به کمک آن می‌توانند به داده‌های آنالیتیک دوربین‌ها دسترسی پیدا کرده و روند انجام امور را ساده تر کنند.

همکاری سونی و مایکروسافت برای ساخت دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی

همانطور که می‌شد حدس زد دوربین هوشمند مایکروسافت و سونی برای مشتریان شرکتی ساخته شده و آن‌ها قصد دارند شرکت‌های تولیدکننده سخت افزار علاقه مند به خرید دوربین‌های هوشمند و همچنین فروشگاه‌های نرم افزاری متخصص در بینایی رایانه‌ای و ویدیو آنالیتیک را جذب کنند.

«Terushi Shimizu»، مدیر اجرایی سونی با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید این شرکت و مایکروسافت اعتقاد دارند که «با پیوند دادن فناوری های حسگر و تصویر نوآورانه سونی با خدمات فضای ابری هوشمند و ممتاز مایکروسافت می‌توانند پلتفرمی قدرتمند و بی دردسر را به بازار دوربین‌های هوشمند معرفی کنند.»

این اولین دفعه‌ای نیست که سونی و مایکروسافت برای پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی با هم همکاری می‌کنند. این دو شرکت سال ۲۰۱۹ به منظور ساخت راهکارهای ابری برای گیمینگ و استریم محتوا با هم همکاری کردند. این همکاری آنقدر نزدیک بود که سونی از بکارگیری دیتاسنترهای مایکروسافت برای بازی‌ها و پلتفرم‌های استریم خود خبر داد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار