کد خبر: ۳۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
گوگل نوعی سیم با رابط کاربری ساخته که می‌توان با لمس کردن آن کارهایی مثل کم و زیاد کردن صدای آهنگ در هدفون را انجام داد.
به گزارش آی تابناک : در این سیم که «I/O Braid» نام گرفته، رشته‌های نازک خازنی و رسانا بافته شده‌اند و لمس‌های دست کاربر را از تمام جهات تشخیص می‌دهند. رشته‌های فیبر نوری نیز بازخورد بصری را ارائه می‌کنند. با اینکه این سیم در حال حاضر در حد یک پروژه تحقیقاتی باقی مانده، گوگل روش‌های بکارگیری آن در لوازم الکترونیکی را نمایش داده است.

به عنوان مثال می‌توان از I/O Braid برای اضافه کردن دکمه‌های لمسی به شارژر سیمی گوشی و یا سیم هدفون استفاده کرد و یا لباسی با نوشته‌های حساس به لمس ساخت که با اتصال به موبایل اجازه کنترل پخش موزیک را به کاربر می‌دهد.

سیم مورد بحث با اتکا به داده‌های یادگیری ماشینی توانایی تشخیص لمس‌های مختلف از جمله سوایپ، ضربه، فشردن با انگشتان، فشردن با کف دست و چرخاندن را دارد.

گوگل می‌گوید نرم افزار این سیم توانایی تشخیص ژست‌های حرکتی مختلف با دقتی در حدود ۹۴ درصد را دارد؛ رقمی که امیدوارکننده است ولی برای محصولات الکترونیکی مصرفی کافی نیست. مشکل احتمالی دیگر اینکه در صورت سازگاری این فناوری با هدفون‌ها احتمال لمس‌های ناخواسته وجود دارد.

سیم I/O Braid

با وجود مشکلات یاد شده گوگل می‌گوید سیم I/O Braid را می‌توان به عنوان جایگزینی برای دکمه‌های سنتی در نظر گرفت. این شرکت با انجام آزمایش هایی دریافت که کاربران چرخاندن سیم برای کم و زیاد کردن ولوم را سریع و آسان تر از فشردن دکمه‌ها توصیف کرده‌اند.

در حال حاضر تبدیل شدن سیم I/O Braid به محصول تجاری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما می‌توان امیدوار بود گوگل در آینده‌ای نه چندان دور در همکاری با کمپانی‌های تولیدکننده لباس از جمله Levi's لباس‌هایی روانه بازار کند که بتوان به کمک دکمه‌های لمسی به کار رفته در قسمت آستین‌ پخش موزیک را کنترل کرد.



منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار