کد خبر: ۳۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
گواهی ثبت اختراع لامپ که توسط "توماس ادیسون" مخترع مشهور به ثبت رسیده است، در یک حراجی به قیمت ۷۵ هزار دلار فروخته شد.
به گزارش آی تابناک : اصل گواهی‌های ثبت اختراعات "توماس ادیسون" شامل اختراع لامپ و آرشیوی مشتمل بر ۳۷ نامه انگلیسی مربوط به اختراع لامپ رشته‌ای با قیمت ۷۵ هزار دلار در یک حراجی فروخته شد.

اگرچه توماس ادیسون سرانجام با بیش از هزار ثبت اختراع چهره در نقاب خاک فرو برد، اما تعدادی از اختراعات ثبت شده در این آرشیو، بدون تردید از با ارزش‌ترین آنها از جمله ارزشمندترین گواهی ثبت اختراعی که تاکنون ثبت شده است، یعنی اختراع لامپ بودند.

این مجموعه مهم همچنین شامل چهار اختراع ثبت شده توسط "جوزف سوان" است و به نظر می‌رسد شامل آرشیو گواهی‌های ثبت اختراع اروپا از شرکت اصلی "ادیسون-سوان" است؛ شرکتی که توسط توماس ادیسون و جوزف سوان تشکیل شد و موفق به تجاری سازی لامپ‌های برقی شد.

ادیسون و سوان هر دو با هم در تلاش برای تولید یک سیستم جهانی روشنایی و با یکدیگر رقیب بودند و هر دو لامپ برقی را به طور مستقل ساخته بودند.

سوان در فوریه ۱۸۷۹ لامپ رشته‌ای را در لندن به طور علنی به نمایش گذاشته بود و این اختراع خود را در همان سال ثبت کرد. ادیسون اما در اواخر سال ۱۸۷۹ و اوایل ۱۸۸۰ اختراعات مهم خود در رابطه با لامپ برقی را ثبت کرد، اما تجاری سازی این اختراع بدون همکاری این دو با هم ممکن نبود و سبب شد که این دو رقیب برای تجاری سازی این اختراع با یکدیگر همکاری کنند.

گواهی ثبت اختراع مهم در این مجموعه گواهی ثبت اختراعی است که نشان دهنده موفقیت نهایی توماس ادیسون برای اختراع لامپ در زمانی است که تنها ۳۲ سال سن داشت.

با این حال مسیر رسیدن به فراگیری و سلطه جهانی هموار نبود، زیرا گواهی ثبت اختراع ادیسون در سال ۱۸۸۳ توسط دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده به دلیل ادعای یک فرد موسوم به "ویلیام سایر" رد شد. شش سال دادرسی پرهزینه انجام شد و سرانجام در سال ۱۸۸۹ این اختراع به نام ادیسون ثبت شد.

توماس ادیسون یکی از مهم ترین و پرکارترین مخترعان تاریخ است. تنوع اختراعات وی شامل تلگراف، فونوگراف، میکروفون کربنی، اولین فلوئور سنج کاربردی و غیره است و ادیسون بود که اولین آزمایشگاه تحقیقاتی صنعتی را راه اندازی کرد.

ادیسون فراتر از اختراعات فردی، در راه اندازی صنعت تلفن، پخش تلویزیونی و ضبط صدا و تصویربرداری نقش موثری داشت.

ادیسون در سال ۱۹۲۸ موفق به کسب مدال طلای کنگره، بالاترین پاداش شهروندی در ایالات متحده شد. مجله تایم، ادیسون را به عنوان یکی از ۲۰ آمریکایی تاثیرگذار در تمام دوران یاد کرد، در حالی که مجله لایف او را در فهرست مهم ترین ۱۰۰ نفر در ۱۰۰۰ سال گذشته در رتبه اول قرار داد.





منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار