کد خبر: ۳۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
پلیس فتا نسبت به اجاره دادن کارت بانکی به «قماربازها» هشدار داد. به گفته سرپرست پلیس فتا تهران، برخی از مردم کارت بانکی خود را به مجرمین قمار باز اجاره می‌دهند که از آن در شرط‌بندی و کلاه‌برداری استفاده می‌شود.
به گزارش آی تابناک : پلیس فتا نسبت به اجاره دادن کارت بانکی به «قماربازها» هشدار داد. به گفته سرپرست پلیس فتا تهران، برخی از مردم کارت بانکی خود را به مجرمین قمار باز اجاره می‌دهند که از آن در شرط‌بندی و کلاه‌برداری استفاده می‌شود.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرگزاری جوان، در خصوص کلاه‌برداری هایی که با استفاده از کارت‌های بانکی اجاره‌ای و در وب سایت‌های قمار و شرط‌بندی صورت می‌گیرد، گفت: کلاه‌برداران با توجه به اقدامات سخت‌گیرانه‌ای که پلیس و بانک مرکزی در خصوص اقدامات شومشان در بحث کلاه‌برداری مالی و بانکی انجام داده است، به سمت استفاده از کارت‌های اجاره‌ای بانکی روی آوردند.

سرهنگ معظمی گودرزی هشدار داد کلاه‌برداران با هویت جعلی و تحت عنوان کاریابی و فعالیت جعلی تحت نام شرکت‌های تجاری، اقدام به اجاره کارت بانکی می‌کنند. این افراد پس از دریافت مشخصات و رمز بانکی کارت‌های اجاره‌ای، از آن در حوزه قمار، شرط‌بندی و به ویژه شرط‌بندی در زمینه فوتبال سوء استفاده می‌کنند.

به گفته سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ، افزون بر افرادی که اقدام به شرط‌بندی می‌کنند و مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرند، آنهایی هم که کارت بانکی خود را به قماربازها اجاره می‌دهند با اتهام سنگین معاونت در جرم روبرو خواهند شد.

این مقام پلیس فتا به با هشدار شهروندان که برابر قانون هیچ شخصی حق ندارد کارت بانکی خود را اجاره بدهد، تشریح کرد: اجاره دادن کارت بانکی باعث می‌شود این افراد از شهروندان دیگر کلاه‌برداری کنند و هیچ ردپایی هم از خود باقی نگذارند.

جالب اینکه سرهنگ معظمی گودرزی می‌گوید جوانان و نوجوانان بیشتر از گروه‌های سنی دیگر، مرتکب این گونه جرائم می‌شوند. سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ درباره انگیزه برخی از جوانان و نوجوانان در روی آوردن به کلاه‌برداری اینترنتی گفت: برای سپری کردن ره صد ساله در یک شب دچار ارتکاب جرمی سنگین می‌شوند.

در پایان سرهنگ معظمی گودرزی به جوانان هشدار داد فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند و با طمع به درآمدهای واهی، در دام شیادان نیفتند.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار