کد خبر: ۳۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
کنسول‌های بازی نسل نهم، از جمله PlayStation 5 به زودی از راه می‌رسند؛ می دانیم که محصولات جانبی و دستگاه‌های سازگار با این کنسول‌ها نیز در آینده نزدیک معرفی خواهند شد؛ اما در این میان «سونی» پیش دستی کرده و اولین تلویزیون‌های سازگار با پلی استیشن 5 را معرفی کرده است. این شما و این هم اولین تلویزیون‌های بهبود یافته برای کنسول PS5 از سونی.
به گزارش آی تابناک : کنسول‌های بازی نسل نهم، از جمله PlayStation 5 به زودی از راه می‌رسند؛ می دانیم که محصولات جانبی و دستگاه‌های سازگار با این کنسول‌ها نیز در آینده نزدیک معرفی خواهند شد؛ اما در این میان «سونی» پیش دستی کرده و اولین تلویزیون‌های سازگار با پلی استیشن 5 را معرفی کرده است. این شما و این هم اولین تلویزیون‌های بهبود یافته برای کنسول PS5 از سونی.

شرکت ژاپنی Sony تلویزیون‌های سازگار با کنسول بازی پلی استیشن 5 را معرفی کرد. تلویزیون‌های سری XH90 که به طور خاص برای کنسول‌های بازی نسل نهم و PS5 بهینه سازی شده‌اند، در ابعاد 55، 65، 75 و 85 اینچی معرفی شده‌اند. همگی آنها از وضوح 4K بهره برده و از تکنیک بصری HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. این خانواده به نسل جدید از پردازنده اختصاصی سونی، موسوم به X1 مجهز شده‌اند.

000-SONY-TV-1.jpg

به گفته سونی، پردازنده جدید X1 در بخش عمق رنگ، سرعت پردازش تصاویر و بافت‌ها، بهبودهای قابل توجهی را به همراه دارد. سیستم نوردهی FLDA، منجر به ارائه شدت نور بالا و یکدست شده است. تلویزیون‌های XH90 می‌توانند به نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز واقعی دست پیدا کرده و در این میان نیازی به نرم افزار و یا تکنیک‌های غیر واقعی به منظور نمایش فریم‌ها نخواهند داشت. در نتیجه XH90ها قادر به نمایش 120 فریم در ثانیه، به صورت واقعی خواهند بود.

این خانواده به سیستم عامل Android TV مجهز بوده و احتمالاً شاهد استفاده از نسخه اندروید تی وی 10 در آنها خواهیم بود. این بار سونی با افزودن یک ویژگی خاص، تلویزیون‌های خود را از رقبا متمایز کرده است. XH90ها دارای ویژگی جدیدی به نام Netflix Calibrated Mode هستند. در این حالت تلویزیون برای نمایش محتوا از نت فلیکس، به صورت خودکار کالیبراسیون می‌شود. در نتیجه بهترین کیفیت تصویر، سازگار با محتوا و کدک های Netflix را ارئه خواهند کرد.

000-SONY-TV-3.jpg

XH90ها از حالت صوتی و تصویری بازی، به منظور بهبود عملکرد کیفی در حین اتصال به کنسول‌های بازی بهره می‌برند. این قابلیت مشابه Game Mode در تلویزیون‌های سامسونگ است. اگر چه سونی به جزئیات فنی Input Lag اشاره‌ای نکرده است، اما می‌توان امیدوار بود که تلویزیون‌های سازگار با کنسول بازی PlayStation 5 از تأخیر ورود ناچیزی برخوردار باشند. دو شرکت سونی و مایکروسافت، بهترین تلویزیون‌ها را به منظور اتصال به کنسول و کامپیوترهای گیمینگ ارائه می‌دهند.

تلویزیون‌های XH90 با قیمت‌های 1549 یورو برای مدل 55 اینچی، 1799 یورو برای مدل 65 اینچی، 2649 یورو برای مدل 75 اینچی و 3949 یورو برای مدل 85 اینچی راهی بازارهای جهانی خواهند شد. XH90ها از پایان ماه جاری در دسترس خواهند بود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار