کد خبر: ۳۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
شرکت «انویدیا» بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های گرافیکی جهان، دارای درآمد بسیار زیادی است. درآمدی که به واسطه آن سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده و وضعیت آن در بورس به خوبی می‌درخشد.
به گزارش آی تابناک : شرکت «انویدیا» بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های گرافیکی جهان، دارای درآمد بسیار زیادی است. درآمدی که به واسطه آن سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده و وضعیت آن در بورس به خوبی می‌درخشد. اما ظاهراً انویدیا بخشی از این درآمد سرشار را پنهان کرده و حالا پای مدیر عامل NVIDIA و برخی از مدیران برجسته آن نیز در میان است. آیا انویدیا به همه دروغ گفته است؟

برخی از سرمایه گذاران NVIDIA به تازگی از غول سبز تراشه‌های گرافیکی شکایت کرده‌اند. به ادعای آنها، انویدیا شاخص‌های مالی و درآمدهای خود را به اشتباه شرح داده و بخشی از آنها را پنهان کرده است. به زبان ساده‌تر، شاکیان ادعا می‌کنند که انویدیا بخشی از درآمد خود را پنهان کرده و آن را از گزارش‌های مالی فصلی و سالانه خود حذف کرده است. در این میان آنها 5 کارمند سابق این شرکت را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کرده‌اند.

سرمایه گذاران عصبانی افزون بر مدیر عامل این شرکت، از مدیر عامل ارشد بخش مالی (Collette Kress)، نایب رئیس پیشین بخش جیفورس (Jeff Fisher) و چند مدیر دیگر این کمپانی شکایت کرده و پای این شرکت را به دادگاه‌های آمریکا کشانده‌اند. انویدیا در دوره هجوم ماینرها به کارت‌های گرافیک، فروش بسیار بالایی را تجربه کرده‌اند؛ به طوری که حتی در برخی از موارد، این کمپانی با کمبود کارت گرافیک نیز مواجه شده بود.

000-NVIDIA-MIN.jpg

برخی سرمایه گذاران مدعی هستند که در این میان، انویدیا بخشی از درآمد حاصل از فروش کارت‌های گرافیک به ماینرها را پنهان کرده و آن را در گزارش‌های استخراج ارزهای رمز دار وارد نکرده است. به عقیده آنها، این مبلغ بیش از 1 میلیارد دلار است. مبلغی که بسیار بزرگ بوده و نمی‌توان به این سادگی از آن چشم پوشی کرد. آنها با آنالیز بازار چین در سال 2017، متوجه شده‌اند که چیزی در حدود 70 درصد از کل فروش NVIDIA در این کشور، مربوط به ماینرها بوده و گیمرها سهم کمی را از این بازار تشکیل می‌داند.

سرمایه گذاران بزرگ انویدیا، درآمدهای این کمپانی را بر اساس شاخص‌های بازار، در خلال سال‌های 2017 و 2018 مورد بررسی قرار داده و متوجه شده‌اند که درآمد این کمپانی در بخش ماینینگ، در مدت زمان یاد شده، چیزی در حدود 1.73 میلیارد دلار بوده و این شرکت 1.1 میلیارد دلار از درآمد خود در بخش ماینرها را به جای بخش OEMها، به بخش گیمینگ ربط می‌دهد. حال باید دید که در نهایت این دادگاه به نفع کدام گروه رأی داده و آیا انویدیا واقعاً به سرمایه گذاران خود در زمینه میزان درآمد و فروش دروغ گفته است یا خیر.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار