کد خبر: ۳۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
جدال میان دولت آمریکا و هوآوی، امروز هم با پاسخ هوآوی به قانون جدید صادرات آمریکا ادامه داشت. در واکنش به اقدامات جدید ایالات متحده و تنگ‌تر کردن حلقه فعالیت برای هوآوی، شرکت چینی یک بیانیه رسمی منتشر کرده است.
به گزارش آی تابناک : جدال میان دولت آمریکا و هوآوی، امروز هم با پاسخ هوآوی به قانون جدید صادرات آمریکا ادامه داشت. در واکنش به اقدامات جدید ایالات متحده و تنگ‌تر کردن حلقه فعالیت برای هوآوی، شرکت چینی یک بیانیه رسمی منتشر کرده است.

هفته گذشته آمریکا حکم ممنوعیت تجارت با هوآوی و ZTE را یک سال دیگر تمدید کرد. پس از آن، قانون منع فروش و ارسال قطعات پردازنده به هوآوی بدون اجازه دولت آمریکا را برای شرکت‌های تولیدکننده چیپ در سراسر جهان تصویب کرد. حالا هوآوی در واکنش به این تصمیمات، یک بیانیه رسمی منتشر کرده و گفته است که قوانین جدید تأثیر جدی بر کسب و کار آنها خواهد گذاشت.

پاسخ هوآوی به قانون جدید صادرات آمریکا

در بیانیه رسمی هوآوی که توسط قائم مقام ارشد شرکت در امور بین‌الملل منتشر شد، هوآوی اذعان کرده، تصمیمی که توسط دولت آمریکا گرفته شده، "مستبدانه و نابود کننده” است و تهدیدی برای کل صنعت فناوری در جهان به حساب می‌آید. علاوه‌براین گفته شده که این تصمیم در طولانی مدت بر روی صنعت نیمه هادی جهان تأثیر خواهد گذاشت و منجر به افزایش نزاع و ضرردهی در این صنعت می‌شود. علاوه‌براین، اعتماد شرکت‌های خارجی به دولت آمریکا نیز از بین خواهد رفت. هوآوی همچنین معتقد است که این تصمیم به منافع آمریکا نیز آسیب خواهد رساند.

هوآوی در پایان تأیید کرده است که انتظار دارد این تصمیم در کسب و کار آنها تأثیر بگذارد، با این حال، آنها تلاش خواهند کرد تا راه‌حلی برای آن پیدا کنند. غول چینی دنیای فناوری امیدوار است که مشتریان و تأمین کنندگان آنها همچنان به حمایت از این شرکت ادامه دهند. هوآوی همچنین در واکنش به این موضوع در حساب توئیتر خود گفته است:

اصلاحیه وزارت بازرگانی ایالات متحده در قانون محصولات خارجی، به‌طور مشخص هوآوی را هدف قرار داده و رشد این صنعت و امرار معاش میلیاردها نفر را تضعیف می‌کند. ما برای غلبه بر این قانون تبعیض آمیز در کنار مشتریان و شرکای خود هستیم.

در گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، عنوان شده است که ریچارد یو، رئیس بخش لوازم الکترونیکی مصرفی هوآوی در حساب خود در WeChat به این موضوع واکنش نشان داده است. او گفته است که ادعای آمریکا مبنی بر اینکه هوآوی تهدیدی علیه امنیت ملی است، فقط بهانه‌ای بازدارنده برای تسلط در بازار فناوری است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار