کد خبر: ۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از شرکت‌ها تصمیم به ادامه همکاری با نیروهای خود به صورت دورکار بگیرند و حتی شبکه اجتماعی توییتر امکان دورکاری کارمندان خود تا پایان سال جاری میلادی را فراهم کرده.
به گزارش آی تابناک : شیوع کرونا باعث شده بسیاری از شرکت‌ها تصمیم به ادامه همکاری با نیروهای خود به صورت دورکار بگیرند و حتی شبکه اجتماعی توییتر امکان دورکاری کارمندان خود تا پایان سال جاری میلادی را فراهم کرده. نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که دورکاری باعث افزایش عملکرد و ارتباط موثرتر نیروها شده است.

بر اساس تحقیقی در گذشته، میزان بهره‌وری کارمندان تنها ۱ درصد کاهش داشته و بیش از ۴۰ درصد کارکنان تمایل دارند که در آینده به صورت کامل دورکار شوند. حالا «Salesforce» در حال نظرسنجی به صورت هر دو هفته یکبار است تا به درک بهتری از تغییرات، انتظارات، چشم‌اندازها به عنوان مصرف‌کنندگان و نیروی کار دست پیدا کند که البته نتیجه آن افزایش بهره‌وری کارکنان است. نتایج این تحقیق در داشبورد تعاملی «Tableau» منتشر می‌شوند.

این داشبورد به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات را بر اساس کشور، میزان درآمد، جنسیت و صنایع تقسیم‌بندی کنند. برخی از یافته‌های این نظرسنجی به شرح زیر است:

  • ۶۱ درصد نیروی کار در خانه مشغول انجام وظایف خود هستند که ۵۳ درصد آن‌ها پس از شیوع کرونا مجبور به دورکاری شده‌اند.
  • ۴۴ درصد افراد دورکار بیش از گذشته از ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنند.
  • ۲۷ درصد افراد دورکار به فناوری‌های بهبودیافته یا جدید دست پیدا کرده‌اند.

دورکاری

  • ۸۶ درصد کارمندان دورکار میزان بهره‌وری خود را عالی یا خوب اعلام کرده‌اند.
  • ۸۱ درصد کارمندان دورکار میزان ارتباط خود با همکاران را عالی یا خوب اعلام کرده‌اند.

دورکاری

در این نظرسنجی به بررسی خواسته‌های اصلی کارمندان از کارفرمایان نیز پرداخته شده. خواسته‌های اصلی این افراد را نمایش اعتماد از سوی کارفرما، جلب اعتماد کارمندان و برقراری ارتباط منظم و عادی تشکیل می‌دهند.

دورکاری

بر اساس نظرسنجی صورت گفته در این تحقیق، سه پیشنهادی که به علت شیوع کووید-۱۹ در اختیار کارمندان قرار گرفته شامل افزایش انعطاف‌پذیری (۴۱ درصد)، امکان کار از راه دور (۳۹ درصد) و همچنین ارتباطات مکرر (۳۴ درصد) می‌شود. سه موردی که کارمندان پس از بازگشت به محیط کار بیشتر از همه نگران آن‌ها هستند شامل بهداشت و امنیت محیط کار (۵۱ درصد)، امنیت کاری (۴۶ درصد) و خانواده (۴۴ درصد) می‌شود.

دورکاری

شیوع کرونا تاثیرات زیادی روی آینده شغلی خواهد داشت و این بیماری باعث تردیدهای زیادی در کارمندان شده است. در این دوره بسیاری از کارمندان به تغییر کار خود فکر کرده‌اند و عده‌ای بر این باورند که کرونا برای همیشه باعث تغییرات در کار آن‌ها می‌شود. احساس کارمندان به شرح زیر است:

  • ۶۰ درصد کارکنان بر این باورند که مهارت‌های موردنیاز کارفرمایان را دارند.
  • ۴۸ درصد کارکنان نگران از دست دادن شغل خود هستند.
  • ۴۱ درصد کارکنان به فکر تغییر شغل خود افتاده‌اند.
  • ۶۹ درصد کارکنان اعتقاد دارند که کرونا باعث تغییرات دائمی در نحوه انجام کارها می‌شود.
  • ۶۶ درصد کارکنان بر این باورند که مهارت‌های آن‌ها بروز است.
  • ۵۷ درصد کارکنان خواهان بروز کردن مهارت‌های خود هستند.

دورکاری

تا چندین ماه آینده باید با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کنیم و انتظار می‌رود این بیماری تاثیرات شگرفی در دنیای شغل ها ایجاد کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از پایان این بحران، چه تغییراتی در این حوزه ایجاد می‌شوند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار