کد خبر: ۳۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
به گزارش آی تابناک : «برد اسمیت»، رییس و مشاور حقوقی ارشد مایکروسافت اعتراف کرد که موضع پیشین این شرکت در قبال رویکرد متن باز اشتباه بوده است.

سال ۲۰۰۱ «استیو بالمر» مدیرعامل وقت مایکروسافت در جمله‌ای معروف لینوکس را به «سرطان» تشبیه کرده بود. مدت کوتاهی پس از این حرف بیل گیتس نیز مجوز همگانی گنو (GNU GPL) را به «پک من» تشبیه کرد. البته مایکروسافت سال‌ها بعد با لینوکس آشتی کرد و حالا اسمیت که یکی از وکلای ارشد مایکروسافت در نبرد با نرم افزارهای دنیای متن باز به شمار می‌رفت، اعتراف کرده که او نیز در مورد اوپن سورس اشتباه می‌کرده است.

مایکروسافت: در مورد اوپن سورس اشتباه می‌کردیم

اسمیت که در مورد موضوعات کامپیوتری در MIT سخنرانی می‌کرد، گفت:

«زمانی که در آغاز قرن بیست و یکم اوپن سورس رشد انفجاری کرد، مایکروسافت در طرف اشتباه تاریخ قرار داشت و این را در مورد خودم هم می‌توانم بگویم. خبر خوب اینکه زندگی به اندازه کافی طولانی است و می‌توانید یاد بگیرید که نیاز به تغییر دارید.»

مایکروسافت با توجه به توسعه دهندگان فضای ابری و با تصاحب گیت هاب در سال 2018، رویکردش نسبت به متن باز را تغییر داده و حتی ویندوز ۱۰ را برای توسعه دهندگانی که از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس استفاده می‌کنند با کرنل شخصی سازی شده لینوکس عرضه می‌کند.

غول نرم افزاری حالا بزرگ‌ترین مشارکت‌کننده در پروژه‌های اوپن سورس در دنیاست و از این لحاظ فیسبوک، داکر، گوگل، آپاچی و بسیاری از شرکت‌های دیگر را پشت سر گذاشته است.

مایکروسافت در سال های اخیر تلاش کرده رویکرد متن باز را در پاورشل، ویژوال استودیو کد و حتی موتور اصلی جاوا اسکریپت مایکروسافت اج پیاده کند. این کمپانی در همکاری با شرکت کنونیکال اوبونتو را به ویندوز ۱۰ آورد و فوریه ۲۰۱۶ شرکت Xamarin را خرید تا پورت اپ‌ها را برای اندروید، iOS و macOS آسان تر کند.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار