کد خبر: ۳۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
شرکت عضو پارک فناوری پردیس، موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط با تکنولوژی مه خشک، شد.
به گزارش آی تابناک : «بابک شهبازیان» عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیانی گفت: در روش مه خشک موتور توربوجت دستگاه، هوا را گرفته و آن را بسیار متراکم کرده و به نازل دستگاه می‌دهد. این جریان منجر به تولید مه خشک می‌شود.

وی افزود: مه خشک تولید شده شامل قطرات کوچکی از محلول ضدعفونی کننده با قطر کمتر از ۵ میکرون است. این اندازه از ذرات، باعث می‌شود که محلول ضدعفونی کننده به بهترین شکل ممکن در محیط منتشر شود.

وی ادامه داد:در واقع این دستگاه به مانند یک ابر، توزیع یکنواختی از ذرات محلول ضدعفونی کننده را به محیط و تمام خلل و فرج سطوح می‌رساند. تکنولوژی مه خشک، پروکسید هیدروژن را به صورت یون‌های OH منفی متصاعد می‌کند. این یون‌ها به دلیل بار الکتریکی که دارد به همه نقاط نفوذ می‌کند، حتی نقاط غیرقابل نفوذی مانند بین پره‌های شوفاژ، در کانال‌های هواساز، داخل کمدها و … .

وی افزود: بدنه میکرو ارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها بار الکتریکی مثبت دارند، به همین دلیل یون‌های OH منفی جذب آنها شده و با از بین بردن دیواره‌ی آنها موجب از بین رفتن‌شان می‌شوند.

شهبازیان در مورد مصارف این دستگاه بیان کرد: با وجود اینکه این دستگاه در منازل نیز قابل استفاده است اما استفاده از آن در منزل هنوز رایج نیست و مقداری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. در حال حاضر، استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده محیط و سطوح در بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل و بخش‌های اورژانس و صنایع داروسازی متداول است. همچنین این دستگاه به دندان‌پزشکی‌ها، مراکز تولیدی که احتیاج به اتاق clean room دارند و دیگر حوزه‌ها معرفی شده و به تدریج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت مدیره شرکت با بیان اینکه این دستگاه ساخت داخل است، گفت: دستگاه ضدعفونی کننده با تکنولوژی مه خشک که توسط شرکت ما تولید شده است، نمونه خارجی دارد. ما تکنولوژی این دستگاه را با مهندسی معکوس، دریافت و طراحی مجدد کردیم. البته بخش‌هایی از این دستگاه کاملاً طراحی داخلی است.

شهبازیان در مورد فرآیند تولید دستگاه اظهار کرد: فرآیند ساخت این دستگاه از سال ۱۳۹۵ شروع شد و اواخر سال گذشته، به اتمام رسید. این دستگاه در حال حاضر تنها دستگاه تولیدیِ ضدعفونی محیط و سطوح است که تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارد. به عبارت دیگر پروانه ساخت وسیله پزشکی برای این دستگاه صادر شده است.

وی در مورد آمادگی شرکت برای تأمین نیاز بازار گفت: دستگاه ضدعفونی کننده با مه خشک، در حال حاضر وارد بازار شده است و خوشبختانه توانسته‌ایم با ارائه این دستگاه در زمان شیوع ویروس کرونا، به حل بخشی از این بحران کمک کنیم. ما هماهنگی‌های لازم را برای فراهم کردن زیرساخت تولید این دستگاه در تعداد بالا انجام داده‌ایم و در صورت نیازِ بازار به تعداد زیادی از دستگاه نوکوپرشیا، قادر به تأمین آن هستیم.





منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار