کد خبر: ۳۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
شرکت‌های ژاپنی نیز مانند چینی‌ها، متوجه ماهیت فناوری‌های OLED و QLED، به عنوان دو تکنیک برتر ساخت تلویزیون شده و اینک به دنبال حرکت از LCD، به سمت این دو فناوری هستند. کمپانی Sharp که سال‌های سختی را پشت سر می‌گذارد، اولین تلویزیون OLED خود را به صورت رسمی معرفی کرد.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌های ژاپنی نیز مانند چینی‌ها، متوجه ماهیت فناوری‌های OLED و QLED، به عنوان دو تکنیک برتر ساخت تلویزیون شده و اینک به دنبال حرکت از LCD، به سمت این دو فناوری هستند. کمپانی Sharp که سال‌های سختی را پشت سر می‌گذارد، اولین تلویزیون OLED خود را به صورت رسمی معرفی کرد. یک تلویزیون بسیار زیبا، هوشمند و با کیفیت که به سراغ پرچمداران بازار به منظور رقابتی سخت خواهد رفت. با اولین تلویزیون OLED شرکت شارپ آشنا شوید.

شرکت ژاپنی شارپ که از قدیمی‌های بازار تلویزیون و الکترونیک جهان به شمار می‌رود، مدتی است که از رقبا عقب مانده و محصولات جذاب اندکی را معرفی می‌کند. اما سری جدید تلویزیون‌های OLED این شرکت که به عنوان نخستین OLEDهای شارپ نیز شناخته می‌شوند، قدرت رقابت با بزرگان را خواهند داشت. این شرکت دو تلویزیون OLED در ابعاد 55 و 65 اینچ را به طور رسمی معرفی کرده است.

111SHARP-3.jpg

هر دو تلویزیون از وضوح 4K بهره برده و ضخامت ناچیز آنها به همراه حاشیه باریک نمایشگر، نمای بسیار زیبایی را به آنها داده است. تلویزیون‌های سری CQ1 به درگاه استاندارد HDMI 2.0 مجهز بوده و شارپ از یک پردازنده اختصاصی، موسوم به Medalist S1 در آنها استفاده کرده است. نسخه 55 اینچی با قیمت 280 هزار ین روانه بازار ژاپن شده اما در حال حاضر از قیمت‌های جهانی آنها اطلاع خاصی در دست نیست.

111SHARP-1.jpg

تلویزیون‌های CQ1 به سیستم عامل اندروید تی وی (Android TV) مجهز بوده و در زمره تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند. شرکت شارپ تا پیش از این نیز تلویزیون‌های LCD مقرون به صرفه زیادی را با سیستم عامل اندروید تی وی راهی بازارهای جهانی کرده است. تا پیش از این، این شرکت نخستین تلویزیون‌های آزمایشی 8K جهان را راه اندازی کرده اما به دلیل قیمت بالا، این پروژه راه به جایی نبرد. حال باید دید که با ورود OLEDهای جذاب شارپ این شرکت در برابر بزرگان این حوزه چگونه ظاهر می‌شود.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار