کد خبر: ۳۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
با شیوع کرونا بسیاری از مردم در سراسر جهان خانه نشین شدند و این موضوع افزایش فشار روی فروشگاه‌های اینترنتی را در پی داشت که آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، بیشترین فشار را متحمل شد، البته این فروشگاه در روزهای اولیه شیوع کووید-۱۹ توانست با راهکارهای مختلف میزان سفارشات را کنترل کند.
به گزارش آی تابناک : با شیوع کرونا بسیاری از مردم در سراسر جهان خانه نشین شدند و این موضوع افزایش فشار روی فروشگاه‌های اینترنتی را در پی داشت که آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، بیشترین فشار را متحمل شد، البته این فروشگاه در روزهای اولیه شیوع کووید-۱۹ توانست با راهکارهای مختلف میزان سفارشات را کنترل کند.

فروش این فروشگاه اینترنتی پس از شیوع کرونا رشد چشمگیری پیدا کرد، چرا که بسیاری از مردم به علت مسائل بهداشتی حاضر به خروج از خانه و خرید اجناس موردنیاز خود نبودند. این موضوع باعث شد آمازون در هفته‌های اول با تاخیر گسترده در تحویل سفارشات مواجه شود، اما پس از مدتی این شرکت متوجه شد که با روش‌های مختلف می‌تواند میزان سفارشات را کاهش دهد و آن‌ها را مدیریت کند.

برای چندین هفته این فروشگاه اینترنتی استفاده از کوپن‌ها را متوقف کرد و محصولات پیشنهادی و تبلیغاتی را نشان نمی‌داد. علاوه بر این، اجناس مربوط به روز مادر نیز در صفحه اصلی به نمایش گذاشته نشد و همچنین فروش ویژه «پرایم دی» نیز برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد. آمازون در این مدت ۱۷۵ هزار نیروی جدید استخدام کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد.

آمازون

این فروشگاه همچنین تبلیغات، بررسی‌ها و بازاریابی وابسته به آن را کاهش داد تا برنامه‌های آمازون به سرانجام برسند، در کنار این موارد قوانین سختگیرانه‌ای برای کالاهای ورودی درنظر گرفته شد و تعداد تبلیغات این فروشگاه در موتور جستجوی گوگل کاهش چشمگیری پیدا کرد. «جیسون بویس»، بنیانگذار گروه مشاوره فروش آمازون، «Avenue7Media» در این زمینه اعلام کرده:

«آن‌ها چاره‌ای جز این نداشتند که سرعت ترافیک را کاهش دهند، بسیاری از ویژگی‌هایی که درآمد و فروش آمازون را افزایش می‌دهند، غیرفعال کنند تا قادر به تامین کالاهای اساسی و ضروری برای خانواده‌های نیازمند باشند. من فکر می‌کنم گزینه دیگری که پیش روی این فروشگاه اینترنتی قرار داشت، تعطیلی آن بود که البته چنین موضوعی امکان‌‌پذیر نبود چرا که آمازون یک سرویس ضروری و اساسی برای ایالات متحده آمریکا در دوران بحران است.»

هم اکنون که بحران ناشی از کرونا نسبت به گذشته کمی فروکش کرده، این فروشگاه اینترنتی بسیاری از قابلیت‌های خود را فعال کرده و سرعت ارسال محموله‌ها نیز در حال عادی شدن است.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار