کد خبر: ۳۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 17
محققان در موزه Rijksmuseum در هلند توانسته‌اند با ترکیب 528 عکس از یکی از مشهورترین آثار هنرمند معروف، رامبراند آن را به عکس 45 گیگاپیکسلی تبدیل کنند.
به گزارش آی تابناک : محققان در موزه Rijksmuseum در هلند توانسته‌اند با ترکیب 528 عکس از یکی از مشهورترین آثار هنرمند معروف، رامبراند آن را به عکس 45 گیگاپیکسلی تبدیل کنند. خبر خوب اینست که اگر تمایل دارید تا نتیجه کار را مشاهده کنید می‌توانید به وبسایت آنها مراجعه کنید و آنقدر زوم کنید تا ریزترین جزئیات قابل تماشا باشد.

 برای مشاهده تصویر 45 گیگاپیکسلی از نقاشی رامبرداند می‌تواند اینجا کلیک کنید و با زوم کردن در نقاط مختلف، جزئیات این شاهکار هنری را تماشا کنید.

تبدیل نقاشی رامبراند به عکس 45 گیگاپیکسلی

نام این اثر هنری، The Night Watch است و در سال 1642 توسط هنرمند مشهور هلندی نقاشی شده است. یکی از دلایل شهرت این اثر، ابعاد بزرگ آن است. این نقاشی در ابعاد 3.63×7.37 متر به دیوار موزه هلند نصب شده است. تصویری که محققان از این تابلو بدست آورده‌اند  به آنها اجازه می‌دهد تا جزئیات بسیار جالبی را از آن دریافت کنند و درک دقیق‌تری از روند قدمت و پا به سن گذاشتن این اثر هنری داشته باشند.

در طی دورانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی برای عبور و مرور وضع شده بود، این اقدام برای کارمندان موزه بسیار مفید بود. چرا که به آنها اجازه میداد تا بدون مراجعه حضوری تحقیقات خود را ادامه دهند. علاوه‌براین فرصتی برای دوستداران هنر بود تا از شاهکار رامبراند در مقایسه جدید دیدن کنند.

Google Arts and Culture هم یک نسخه با رزولوشن بالا از این نقاشی را در وبسایت خود منتشر کرده است که البته متفاوت با عکس ترکیبی جدید است. این عکس از ترکیب تصاویری بدست آمده که با دوربین 100 مگاپیکسلی، فرمت مدیوم HasselbladH6D-400c که اندکی کمتر از 50,000 قیمت دارد.

پرفسور Rob Erdmann، محقق ارشد موزه Rijksmuseum در حساب توئیتر خود اعلام کرده است که عکسی که با دوربین هسل بلد ثبت شده است، 25 برابر اطلاعات بیشتری دارد و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌ترند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار