کد خبر: ۳۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 17
اگر به دنیای «جنگ ستارگان» علاقه داشته باشید، مسلما با ربات R2-D2 آشنا هستید. اخیرا یک فیلمساز توانسته سطل زباله قدیمی خود را به یک جاروبرقی رباتیک با طراحی شبیه به این ربات تبدیل کند.
به گزارش آی تابناک : اگر به دنیای «جنگ ستارگان» علاقه داشته باشید، مسلما با ربات R2-D2 آشنا هستید. اخیرا یک فیلمساز توانسته سطل زباله قدیمی خود را به یک جاروبرقی رباتیک با طراحی شبیه به این ربات تبدیل کند.

نویسنده، فیلمساز و خبرنگار، «متیو اسکات هانتر» پس از مشاهده سطل زباله قدیمی به این فکر افتاد که از آن برای ساخت یک ربات با تم جنگ ستارگان استفاده کند. از سطل زباله برای بدنه این ربات و از در آن برای ساخت سر استفاده شده. پس از اینکه بدنه اصلی و سر این ربات ساخته شدند، اسکات به سراغ قطعات مختلف برای ساخت سایر بخش‌های این جاروبرقی رباتیک رفت.

هانتر از صفحه پوستر سفت و سخت برای پاهای ربات خود و از سایر وسایل خانگی برای جزئیات آن استفاده کرد. وی همچنین آن را رنگ آمیزی کرده تا واقعی‌تر به نظر برسد. در نهایت هانتر ربات خود را به فن مجهز کرد تا سر آن به جلو و عقب حرکت کند. درون بدنه آن نیز یک اسپیکر تعبیه شده تا قادر به پخش صداها همراه با حرکات باشد.

از آنجایی که نمی‌توان برای این دستگاه از نام ربات R2-D2 استفاده کرد، این فیلمساز تصمیم گرفت نام R9-D9 را برای آن انتخاب کند، البته این موضوع باعث نمی‌شود که تولید آن با الهام از فیلم‌های جنگ ستارگان نادیده گرفته شود.

اگرچه این ربات یک جاروبرقی محسوب می‌شود، اما مشکلات مخصوص به خود را دارد که برای مثال می‌توان به عدم امکان جارو کردن زیر مبل‌ها و تخت‌ها اشاره کرد که البته برای استفاده از یک جاروبرقی با تم جنگ ستارگان می‌توان از این موارد چشم‌پوشی کرد.

وزن این نزدیک به ۶.۵ کیلوگرم است، بنابراین نگرانی در رابطه با شارژدهی باتری آن وجود ندارد و احتمالا می‌توان با یکبار شارژ، به صورت کامل خانه را تمیز کرد. به گفته هانتر می‌توان این ربات را از راه دور کنترل و بخش‌های موردنظر را تمیز کرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار