تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 18
اتحادیه جهانی مخابرات، شعار امسال روز جهانی ارتباطات را کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تاثیر اجتماعی اعلام کرد.
 ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت ماه ) روز جهانی جامعه اطلاعاتی و مخابرات است که اتحادیه جهانی مخابرات همه ساله، با انتخاب یک شعار راهبردی، این روز را گرامی می دارد و تمامی کشورهای عضو این اتحادیه برپایه این شعار، برنامه های یکساله خود را در حوزه ICT تعیین می کنند.

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، شعار امسال روز جهانی ارتباطات را ( ‌۱۷ می ۲۰۱۶ ) کارآفرینی ICT به منظور تأثیر اجتماعی اعلام کرده است.

براساس اطلاعیه سایت ITU، کارآفرینان حوزه­ ارتباطات و فناوری اطلاعات، استارتاپها و شرکتهای کوچک و متوسط (SMEها) نقش ویژه و مرتبطی در تضمین رشد اقتصادی به شیوه ای پایدار و فراگیر دارند. آنها با پتانسیل منحصر به فردشان برای ایجاد تاثیر طولانی مدت در اقتصاد جهانی، منطقه ای و ملی در توسعه راه‌حل های نوآورانه و ICT محور در تلاشند و همچنین در اقتصاد دانش بنیان فعلی به عنوان منبع مهم مشاغل جدید، به ویژه برای جوانان شناخته می شوند.

موضوع شعار امسال روز جهانی مخابرات (WTISD-۲۰۱۶) درخصوص شکوفا کردن پتانسیلهای ICT برای نوآوران و کارآفرینان جوان، شرکتهای کوچک و متوسط و استارتاپهای نوآورانه و مراکز فناوری به عنوان پیشرانان راه حل های نوآورانه و عملی برای تسریع پیشرفت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار بین المللی، با تمرکز بر شرکتهای کوچک و متوسط از کشورهای در حال توسعه، در راستای فعالیت های ITU است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده است که با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نقش ICT در توسعه همه جانبه کشور، می توان از این حوزه برای اشتغالزایی و تولید ثروت ملی استفاده بیشتری کرد.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار