کد خبر: ۳۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 16
بر اساس گزارشی که از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده، گوگل احتمالا در ماه‌های آینده حداقل با یک دادخواست ضد انحصار در بخش کسب و کار تبلیغات خود از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و همچنین دادستان‌های ایالتی روبه‌رو می‌شود.
به گزارش آی تابناک : بر اساس گزارشی که از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده، گوگل احتمالا در ماه‌های آینده حداقل با یک دادخواست ضد انحصار در بخش کسب و کار تبلیغات خود از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و همچنین دادستان‌های ایالتی روبه‌رو می‌شود.

پس از انتشار این خبر، سهام آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل کاهشی ۳ درصدی را تجربه کرد. بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تشکیل پرونده در تابستان سال جاری میلادی است و برخی از دادستان‌های ایالت‌ها به سرپرستی ایالت تگزاس نیز احتمالا پرونده‌ای در پاییز تشکیل خواهند داد. وزارت دادگستری حاضر به اظهار نظر در رابطه با این گزارش نشده ولی دادستان کل ایالت تگزاس، «کن پکستون» بخشی از یافته‌های خود را اعلام کرده:

«ما فکر می‌کنیم گوگل درباره هر انسان نزدیک به ۷۰۰۰ دیتا دارد. آن‌ها بخش خرید، فروش و بازار را کنترل می‌کنند که ما نگرانیم این موضوع قدرت بیش از حد به آن‌ها بدهد.»

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«ما به همکاری با تحقیقاتی که به سرپرستی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و دادستان تگزاس، کن پکستون در حال انجام است، ادامه می‌دهیم. تمرکز ما روی ارائه سرویس‌هایی است که به مشتریان کمک می‌کند، از هزاران کسب و کار پشتیبانی می‌کند و باعث افزایش رقابت و قدرت انتخاب می‌شود.»

تحقیق ایالتی بیشتر روی کسب و کار تبلیغات آنلاین گوگل تمرکز کرده که ظاهرا شامل موتور جستجوی آن و سیستم عامل اندروید می‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد ایالت‌ها به دنبال تنظیم دادخواستی برای تجارت تبلیغات این شرکت هستند، شاید با ارائه این دادخواست پرونده‌های جداگانه‌ای نیز تشکیل و دنبال شوند.

گوگل

تحقیق وزارت دادگستری آمریکا نیز مربوط به کسب و کار تبلیغات این شرکت می‌شود، اما به تسلط این شرکت در بخش جستجوی آنلاین و نابود کردن رقیبان نیز پرداخته خواهد شد. با وجود این موارد، در گزارش وال استریت ژورنال مشخص نشده که وزارت دادگستری با چه نظریه‌های قانونی بدنبال تشکیل پرونده علیه گوگل است.

بر اساس گزارش منتشر شده، شیوع ویروس کرونا باعث نشده سرعت تشکیل این پرونده‌ها کاهش پیدا کند. باید منتظر ماند و دید کدام ایالت‌ها علیه این شرکت دادخواست تنظیم می‌کنند و آیا شاهد همکاری میان وزارت دادگستری آمریکا و دادستان‌های ایالت‌ها خواهیم بود یا خیر.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار