کد خبر: ۳۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 16
اپل به تازگی نسخه 2020 تبلت آیپد پرو خود را رونمایی کرد که البته ناامیدی طرفداران را به دنبال داشت چرا که ارتقای سخت‌افزاری این محصول خصوصا در بخش پردازنده بسیار ناچیز بود. اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد دارند یک مدل جدیدتر را با پردازنده‌ای قدرتمند در ادامه سال جاری روانه بازار کنند.
به گزارش آی تابناک : اپل به تازگی نسخه 2020 تبلت آیپد پرو خود را رونمایی کرد که البته ناامیدی طرفداران را به دنبال داشت چرا که ارتقای سخت‌افزاری این محصول خصوصا در بخش پردازنده بسیار ناچیز بود. اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد دارند یک مدل جدیدتر را با پردازنده‌ای قدرتمند در ادامه سال جاری روانه بازار کنند. آیپد پرو 5G اپل احتمالا به چیپست A14X این شرکت مجهز خواهد بود.

آیپد پرو 5G اپل با چیپست A14X از راه می‌رسد

این در حالیست که نسخه 2020 این محصول که در ماه مارس همراه با نسخه بروزرسانی شده مک بوک ایر رونمایی شد از پردازنده A12Z برخوردار است. اما انتظار می‌رفت اپل دست کم از چیپست A13X که چیپست ارتقا یافته A13 محسوب می‌شود که این کمپانی بر روی آیفون 11 و 11 پرو استفاده کرد در این مدل به کار ببرد. سپس مشخص شد که A12Z در واقع همان چیپست A12X است که در آیپد پرو 2018 به کار گرفته شده بود و فقط از نظر قدرت گرافیکی مقداری بهبود یافته بود. این موضوع ناامیدی طرفداران اپل خصوصا دوستداران آیپد را تکمیل کرد. اما همان‌طور که گفته شد شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که کوپرتینویی‌ها یک مدل دیگر از آیپد پرو را در سال 2020 معرفی و وارد بازار خواهند کرد.

چیپست A12Z و A12X اپل

به گزارش China Times، این مدل به چیپست Bionic A14X مجهز است و احتمالا تولید این تراشه به زودی آغاز خواهد شد. انتظار می رود اپل در سری آیفون 12 از چیپست 7 نانومتری Bionic A14 استفاده کند و A14X نیز نسخه ارتقا یافته همین چیپست محسوب می‌شود در قلب آیپد پروهای جدید این کمپانی قرار می‌گیرد. بنابراین در این صورت خبری از Bionic A13X نخواهد بود. چیپست جدید احتمالا مانند آیفون‌های نسل بعد از شبکه 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین آیپد پرو جدید علاوه بر توان پردازشی بالا، توانایی بالایی در بخش اتصالات نیز خواهد داشت. این اطلاعات فعلا فقط در حد شایعه و گمانه‌زنی هستند اما طبیعتا افرادی که آیپد پرو 2020 را به تازگی خریداری کرده اند، از این اتفاق خوشحال نخواهند شد پس بعید نیست اپل برای این کار تا سال 2021 دست نگه دارد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار