کد خبر: ۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 14
سونی بلاخره بعد از گذشت چند ماه اقدام به انتشار رکورد فروش و وضعیت مالی کمپانی خود طی یک سال اخیر کرده است. در این میان فروش بالای پلی استیشن 4 با وجود اینکه نزدیک به 5 ماه از بیماری کرونا و شیوع آن می‌گذرد باعث شده است تا PlayStation 4 در جایگاه چهارم پر فروش‌ترین کنسول کنونی دنیا قرار بگیرد.
به گزارش آی تابناک : سونی بلاخره بعد از گذشت چند ماه اقدام به انتشار رکورد فروش و وضعیت مالی کمپانی خود طی یک سال اخیر کرده است. در این میان فروش بالای پلی استیشن 4 با وجود اینکه نزدیک به 5 ماه از بیماری کرونا و شیوع آن می‌گذرد باعث شده است تا PlayStation 4 در جایگاه چهارم پر فروش‌ترین کنسول کنونی دنیا قرار بگیرد.

کمپانی سونی تنها در سه ماه قادر به فروش 1.5 میلیون کنسول پلی استیشن 4 شده بود و به طور کلی از زمان عرضه و رونمایی از این کنسول تا زمان حال کنونی، سونی 110.4 میلیون نسخه از نسل چهارم کنسول بازی‌های خود را به فروش رسانده است. این رقم و فروش بالای پلی استیشن 4 تنها به یکی از نسخه‌های آن ختم نمی‌شود و این فروش 110.4 میلیونی برای آمار جمع آوری شده از تمام مناطق، تمام نسخه‌ها با تمام مشخصات بوده است.

دسته پلی استیشن 4

با وجود اینکه سونی در سه ماه اخیر موفق به فروش 1.5 میلیون دستگاه شده است اما در مقایسه با سال پیش و رقم 2.5 میلیون نسخه‌ای، این یک شکست برای سونی بوده است. اگرچه تمام دلایل و فروش پایین تمام محصولات الکترونیکی و غیره را دیگر می‌توان به کرونا ارتباط داد. به گفته سونی نیز به دلیل وضعیت کنونی این کمپانی قادر به فروش بالا در چند وقت اخیر نبوده است.

فروش بالای پلی استیشن 4 اما ضرر مالی سونی !

در بخش درآمد سالانه سونی اینبار شاهد کاهش 3.8 میلیارد دلاری در مقایسه با 12 ماه گذشته بوده و فروش پایین کنسول و بازی‌های انحصاری این کمپانی یکی از دلایل اصلی چنین ضرر مالی بوده است. به هرحال سونی با دست پر به میدان خواهد آمد. با توجه به اینکه هنوز زمان رونمایی از پلی استیشن 5 مشخص نشده اما می‌توان امید داشت که این کنسول از نظر عملکرد پردازشی و فریم ریت خروجی قادر به ارائه فریم ریت 60 بر روی تمام بازی‌های نسل‌های آینده و کنونی باشد. البته به گفته سونی باید به زودی منتظر رونمایی این کمپانی از PS5 باشیم.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد فروش بالای پلی استیشن 4 باعث شده است تا این کنسول رتبه چهارم بیشترین فروش در بین کنسول‌های بازی را برای خود کسب کند اما رتبه‌های اول تا سوم در دست چه کسانی است؟ رتبه اول و دوم پر فروش‌ترین کنسول‌های بازی به پلی استیشن 2 با مقدار فروش 157 میلیون و نینتندو DS با مقدار فروش 155 میلیون رسیده است. همچنین رتبه سوم برای Game Boy با آمار فروش 118 میلیون می‌باشد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار