کد خبر: ۳۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 14
امروز با ویدئوی کالبدشکافی گوشی نوبیا رد مجیک 5G و کشف سیستم خنک‌کننده متفاوت این دستگاه در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. با ما همراه باشید.
به گزارش آی تابناک : امروز با ویدئوی کالبدشکافی گوشی نوبیا رد مجیک 5G و کشف سیستم خنک‌کننده متفاوت این دستگاه در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. با ما همراه باشید.

رد مجیک 5G را می‌توان یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های گیمینگ پرچمدار در بازار دانست. در کنار مشخصات سخت‌افزاری و قیمت جذابی که این گوشی با خود به همراه دارد، نوبیا، برند زیرمجموعه ZTE  مانور ویژه‌ای بر روی سیستم خنک کننده اکتیو آن داده است. ظاهراً این مجموعه دارای یک فن و یک سیستم کولر مایع آست که می‌تواند تا 18 درجه دمای پردازنده دستگاه را کاهش دهد.

زک نلسون در کانال یوتیوب خود، JerryRigEverything چندی پیش ویدئوی تست مقاومت گوشی نوبیا رد مجیک 5G را منتشر کرده بود. او به تازگی با انتشار ویدئوی کالبدشکافی این دستگاه به کشف ساختار درونی آن، چگونگی عملکرد سیستم خنک کننده و میزان تعمیرپذیری آن پرداخته است.

کالبدشکافی گوشی نوبیا رد مجیک 5G

در ویدئوی کالبدشکافی رد مجیک 5G مشابه خواهید کرد که زک نلسون طبق روال معمول این عملیات، با حرارت دادن به قاب پشتی گوشی، اقدام به باز کردن آن می‌کند. اما این بار این مرحله در حالی انجام می‌شود که گوشی روشن است. چرا که او قصد دارد عملکرد فن گوشی را در زمان روشن بودن گوشی بررسی کند.

پس از عبور از این مرحله، نوبت به خاموش کردن گوشی، باز کردن پیچ‌ها و جداکردن مرحله‌ای کابل‌ها و قطعات این گوشی می‌رسد. نکته جالب در این گوشی این بود که دو طرف مادربورد در بخش‌های زیادی پوشیده شده از محفظه‌های خنک کننده و خمیر سیلیکون بود. طبیعتاً وجود این حجم از خنک‌کننده در کنار فن دستگاه می‌تواند نقش بزرگی در انتقال دما به بیرون از گوشی داشته باشد و ادعا ZTE در این مورد را تأیید کند.

نکته منفی که در خصوص این گوشی وجود داشت استفاده از چسب زیاد برای قرار دادن باتری در جایگاه بود. این موضوع فرایند تعویض باتری و درآوردن آن را سخت و خطرناک کرده است. اما در هر حال، با وجود تمام فشارهایی که باتری برای جداکردن آن وارد شده، زک موفق می‌شود، پس از جداکردن قطعات گوشی، دوباره آنها را سرهم کرده و روشن کند. در پایان از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی کالبدشکافی گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک را مشاهده کرده و نظرات خود در خصوص آن را با ما به اشتراک بگذارید.

تماشای ویدئو از یوتیوب






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار