کد خبر: ۳۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 13
نسل اول گوشی‌های پوکوفون فوق‌العاده بود؛ یک پرچمدارکُش به تمام معنا. حالا پوکو F2 Pro تقریباً 2 سال پیش از نسل اول، به طور رسمی معرفی شده است. البته در فاصله میان معرفی این دو گوشی Poco X2 که شباهت زیادی به گوشی ردمی K30 نیز داشت، رونمایی شده بود.
به گزارش آی تابناک : نسل اول گوشی‌های پوکوفون فوق‌العاده بود؛ یک پرچمدارکُش به تمام معنا. حالا پوکو F2 Pro تقریباً 2 سال پیش از نسل اول، به طور رسمی معرفی شده است. البته در فاصله میان معرفی این دو گوشی Poco X2 که شباهت زیادی به گوشی ردمی K30 نیز داشت، رونمایی شده بود. در هر حال، در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به مشخصات گوشی جدید پوکو. با ما همراه باشید.

در مقایسه با F1، گوشی پوکو F2 Pro دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است که مهم‌ترین آنها چیپست است. پوکو، برند زیرمجموعه شیائومی از اسنپدراگون 865 کوالکام که در حال حاضر بهترین تراشه این شرکت با برترین پردازنده گرافیکی به حساب می‌آید، در پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. اما این تنها یکی از تغییرات POCO F2 Pro است.

مشخصات گوشی پوکو F2 Pro شیائومی

این گوشی دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی Super AMOLED با پشتیبانی از فناوری HDR+ و رزولوشن 1080p+ است. جهش به نمایشگر امولد به پوکو اجازه داده تا در گوشی جدید خود از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند. متأسفانه نرخ نوسازی این نمایشگر همچنان 60 هرتز است، اما نرخ نمونه برداری تاچ آن به 180 هرتز ارتقا یافته است. این گوشی دارای گواهینامه Widevine L1 است که به آن اجازه می‌دهد محتوای HD از نتفلیکس، آمازون پرایم ویدئو و سرویس‌های دیگر پخش کند.

نمایشگر گوشی پوکو F2 Pro شیائومی

در زمان معرفی این گوشی مانور ویژه‌ای بر روی فناوری LiquidCool 2.0 داده شد که دارای سه لایه، گرافیت، گرافن و Super VC است. Super VC یا همان محفظه بخار این دستگاه بزرگتر از گوشی‌های رقیب بوده که به گفته پوکو کارایی آن را بالاتر برده است. چیپست اسنپدراگون 865 این گوشی با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراه شده است. F2 Pro با اندروید 10 که با رابط کاربری اختصاصی پوکو، یعنی Poco Launcher 2.0 شخصی سازی شده راهی بازار خواهد شد.

مشخصات سخت افزاری گوشی پوکو F2 Pro شیائومی

چهار چشم جدید پوکوفون

در کنار چیپست جدید، این گوشی دارای دوربین‌های جدیدی نیز هست. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی با سنسوری به بزرگی 1/1.72 اینچ است. این دوربین از فناوری ترکیب پیکسلی بهره برده و خروجی آن 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به اندازه 1.6 میکرومتر خواهد بود. یک سنسور 5 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 2x، یک سنسور 13 مگاپیکسلی عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را همراهی می‌کنند.

دوربین گوشی پوکو F2 Pro شیائومی

برای پوکو اف2 پرو دوربین ماکرو اختصاصی در نظر گرفته نشده است، اما دوربین تله، مسئولیت ثبت عکس در فاصله 3 تا 7 سانتیمتر را بر عهده خواهد گرفت. دوربین این گوشی همچنین امکان فیلمبرداری با کیفیت 8K در نرخ 30 فریم و 4K در نرخ 60 فریم را نیز دارد. دوربین سلفی این دستگاه از نوع بالاجهنده بوده و هیچ فضایی از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص نداده است. سنسور این دوربین 20 مگاپیکسلی است.

شیائومی امکان پشتیبانی از MicroSD را در این گوشی حذف کرد، اما به جک 3.5 میلیمتری هدفون کاری نداشت. باوجود آنکه این گوشی از بلوثوت 5.1 با aptX HD پشتیبانی می‌کند؛ اما هنوز هستند کسانیکه به هدفون‌های بلوتوثی علاقه‌ای ندارند. در نهایت باتری این گوشی حالا از 4000 نسل قبل به 4700 میلی آمپرساعت ارتقا پیدا کرده و شارژر آن نیز سریع‌تر (30 وات) شده است.

رنگبندی گوشی پوکو F2 Pro شیائومی

قیمت و زمان عرضه POCO F2 Pro

نسخه 6/128 گیگابایتی این گوشی 500 دلار/500 یورو قیمت خواهد داشت. نسخه 8/256 گیگابایتی آن نیز به قیمت 600 یورو به فروش می‌رسد. پیش‌فروش این گوشی آغاز شده از هفته آینده در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

قیمت گوشی پوکو F2 Pro شیائومی

در طول زمان معرفی، این گوشی با گلکسی S20+ و وان‌پلاس 8 پرو؛ دو پرچمدار اندرویدی شایسه بازار نیز مقایسه شد که در تصویر زیر می‌توانید اسلاید مربوط به آن را مشاهده بفرمایید:

مقایسه گوشی پوکو F2 Pro شیائومی گلکسی S20+ و وان‌پلاس 8 پرو





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار