کد خبر: ۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 13
شب گذشته پاول دورف، مدیرعامل تلگرام از تعطیلی پروژه بلاکچین تلگرام خبر داد. او در پستی که در کانال خود به اشتراک گذاشته، به توضیح در خصوص این پروژه و دلایل تعطیلی آن پرداخته است.
به گزارش آی تابناک : به گذشته پاول دورف، مدیرعامل تلگرام از تعطیلی پروژه بلاکچین تلگرام خبر داد. او در پستی که در کانال خود به اشتراک گذاشته، به توضیح در خصوص این پروژه و دلایل تعطیلی آن پرداخته است.

دورف در این پست اعلام کرده است که در 2 سال و نیم گذشته بهترین مهندیس آنها بر روی نسل آینده پلتفرم بلاکچین با نام TON  و ارز مجازی با نام Gram کار می‌کردند. متأسفانه دادگاه ایالات متحده از اجرایی شدن TON جلوگیری کرد. اما دلیل این موضوع چه بود؟

چرا پروژه بلاکچین تلگرام تعطیل شد؟

 دورف در توضیح دلیل اینکه چرا دادگاه آمریکا مانع توسعه ارز دیجیتال تلگرام شد، اینگونه توضیح داده است:

تصور کنید عده‌ای برای ایجاد یک معدن طلا پول‌های خود را روی هم گذاشته‌اند و طلایی که از آن استخراج می‌کنند را با یکدیگر تقسیم می‌کنند. ناگهان یک قاضی از راه می‌رسد و به آنها می‎گوید: "مردم زیادی در معدن طلا سرمایه‌گذاری کردند چون به دنبال سود هستند. آنها این طلا را برای خودشان نمی‌خواهند و قصد دارند آن را بفروشند. به همین دلیل شما اجازه ندارید به آنها طلا بدهید.”

او در ادامه می‌گوید که اگر این برای شما بی‌معنی است، فقط شما این حس را ندارید، اما این دقیقاً همان چیزی است که برای TON (معدن)، سرمایه‌گذاران و Gram (طلا) اتفاق افتاده است. یک قاضی با این استدلال گفته است که مردم حق ندارند مانند بیت کوین، گرام خرید و فروش کنند.

نه در آمریکا و نه در هیچ کجای جهان

دادگاه آمریکا گفته است که گرام نه در آمریکا و نه در هیچ کجای جهان اجازه توزیع ندارد. چراکه شهروندان آمریکایی ممکن است پس از راه‌اندازی پلتفرم TON راهی برای دستیابی به آن پیدا کنند. این یعنی حتی اگر در نقطه‌ای از جهان، هیچ مشکلی با TON وجود نداشته باشد، باز هم آمریکا اجازه توزیع گرام را نخواهد داد.

دورف معتقد است که با این رأی، دیگر کشورها اجازه تصمیم گیری برای آنکه چه چیزی خوب یا بد است را ندارد. او گفته:

اگر آمریکا ناگهان تصمیم بگیرد که قهوه را ممنوع کند، کافی شاپ‌ها در ایتالیا باید بسته شوند، چرا که ممکن است آمریکایی ممکن است به آنجا بروند.

دورف در نهایت با اعلام تصمیم سخت خود مبنی بر تعطیلی پروژه TON گفت:

متأسفانه قاضی آمریکا در مورد یک چیز درست گفت: ما مردم خارج از آمریکا می‌توانیم به رئیس جمهورهای خود و نمایندگان مجلس رأی بدهیم، اما زمانیکه بحث اقتصاد و تکنولوژی (قهوه نه خوشبختانه) می‌شود ما همچنان به آمریکا وابسته‌ایم. آمریکا می‌تواند از کنترل خود بر روی دلار و سیستم بانک جهانی برای بستن هر بانک یا حساب بانکی در جهان استفاده کند. می‌تواند با کنترل خود بر روی اپل و گوگل برنامه‌ها را از اپ استور و گوگل پلی حذف کند.
پس بله، این درست است که کشورهای دیگر حاکمیت کامل بر روی قلمرو خودشان ندارند. متأسفانه، ما، 96 درصد جمعیت جهان در نقطه دیگری از جهان زندگی می‌کنیم و وابسته به تصمیم گیرندگانی هستیم که توسط 4 درصدی که در آمریکا زندگی می‌کنند، انتخاب شده‌اند.

کار تلگرام با TON تمام است

او در پایان پست خود به طور رسمی اعلام کرد که کار آنها با پروژه TON به پایان رسیده است. دورف اضافه کرد: "ممکن است سایت‌هایی از نام او، برند تلگرام یا TON برای تبلیغ خود استفاده کنند، به آنها اعتماد نکنید و پول و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار ندهید. چراکه هیچکدام از اعضای این پروژه با آنها در ارتباط نبوده و نیستند. ما با کسی بر سر این پروژه همکاری نخواهیم کرد، پس مراقب باشید.”





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار