کد خبر: ۳۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 11
به تازگی اطلاعات جالب توجهی از قیمت دو کنسول بازی نسل نهمی، یعنی Xbox Series X و PlayStation 5 منتشر شده است. تحلیلگرانی مطرح در صنعت بازی، از احتمال ضرر سنگین هر دو کمپانی می گویند.
به گزارش آی تابناک : به تازگی اطلاعات جالب توجهی از قیمت دو کنسول بازی نسل نهمی، یعنی Xbox Series X و PlayStation 5 منتشر شده است. تحلیلگرانی مطرح در صنعت بازی، از احتمال ضرر سنگین هر دو کمپانی می گویند. اما مهم‌تر از آن، قیمت نهایی کنسول‌های بازی نام برده است. Xbox Series X یا PlayStation 5؛ کدام یک ارزان‌تر هستند؟ انتخاب شما کدام کنسول بازی است؟

در روزهای اخیر و پس از پایان مراسم نا امید کننده Xbox 20/20، گمانه زنی‌ها در زمینه قیمت کنسول‌های بازی نسل نهم، یعنی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 بار دیگر آغاز شده است. این بار دو تن از شخصیت‌های مطرح صنعت بازی، اطلاعات جالب توجهی را در این زمینه ارائه داده‌اند.

آقای Michael Pachter از تحلیلگران Michael Pachter که در زمینه بازی نیز فعالیت دارد، در کنار آقای Peter Moore که در گذشته سمت‌هایی نظیر مدیر بخش اجرایی الکترونیک آرتز را بر عهده داشته است، در یک ویدیو به ارائه داده‌هایی جالب توجه در زمینه قیمت دو کنسول بازی Xbox Series X و PlayStation 5 پرداخته‌اند. این دو تحلیلگر، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت تمام شده کنسول بازی PS5 به 500 دلار می‌رسد. این در حالی است که با همین مقدار نیز سونی از بابت فروش هر کنسول پلی استیشن 5، متحمل ضرر و زیان خواهد شد.

PS5-1.png

وب سایت شهر سخت افزار نیز در گذشته و در چند نوبت، به این نکته اشاره کرده بود که احتمالاً سونی از بابت فروش کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 متحمل ضرر شده و باید آن را با یک شیوه دیگر جبران کند. گیمرها از گذشته تا کنون، قیمت تمام شده کنسول‌های بازی را به PC ترجیح داده و به همین جهت عده زیادی از آنها به سراغ کنسول‌های بازی می‌روند. اینک این اپیدمی سونی و مایکروسافت با مشکلات روبرو کرده است. آنها باید از پس تأمین خواسته‌های گیمرها در این زمینه بر آمده و قیمت کنسول‌های نسل نهم را تا جای ممکن کاهش دهند.

XBOXXX-1.jpg

این دو تحلیلگر در ادامه اضافه کرده‌اند که برای رقابت بیشتر، مایکروسافت قیمت کنسول Xbox Series X را کمتر از پلی استیشن 5 در نظر خواهد گرفت. مایکروسافت با تکیه بر قدرت اقتصادی بالای خود، می‌توانند ضرر و زیان بالاتری را در راستای رقابت با سونی تحمل کند. در واقع می‌توان گفت که ردموندی ها، برای رقابت با سونی بهای گزافی را می‌پردازند. به گفته این تحلیلگران، قدرت مالی مایکروسافت این اجازه را به این شرکت می‌دهد که Xbox Series X را در 10 میلیون نسخه نخست، با ضرر 100 دلار به ازای هر کنسول نیز عرضه کند.

XBOX-X-S-1.jpg

به عقده این تحلیلگران، مایکروسافت در انتظار در قیمت گذاری کنسول PS5 و زمان عرضه دقیق است. در صورتی که قیمت 500 دلاری PS5 درست باشد، مایکروسافت XBX را با قیمت 450 و حتی 400 دلار وارد بازارهای جهانی می‌کند. به گفته پیتر مور، این دو کمپانی برای 12 تا 18 ماه ابتدایی عرضه کنسول‌های بازی خود برنامه ریزی دقیق را انجام داده‌اند. آنها میزان ضرر خود را محاسبه کرده و برای جبران آن با برنامه‌های نرم افزاری، سرویس‌های بازی و... برنامه ریزی کرده‌اند.

به هر حال مایکروسافت در وضعیت مالی بسیار بهتری از سونی قرار دارد؛ بر خلاف مایکروسافت، کنسول‌های بازی یک تکیه‌ها بزرگ برای سونی هستند. اما سونی هم طرفداران متعدد خود را دارد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار