کد خبر: ۳۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 11
نزدیک به یک دهه است که شرکت کره‌ای سامسونگ عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است، اما این روزها به خصوص با وجود ویروس کرونا شرکت سامسونگ روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.
به گزارش آی تابناک : نزدیک به یک دهه است که شرکت کره‌ای سامسونگ عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است، اما این روزها به خصوص با وجود ویروس کرونا شرکت سامسونگ روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. با وجود تمام مشکلات، شرکت سامسونگ موفق شده تا در سه ماهه مالی ابتدایی سال 2020 جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در اروپای غربی حفظ کند.

در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی به شکل جدی وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند و توانسته‌اند تا بخش بزگی از بازار میان رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی کشور خود و هندوستان بدست بیاورند؛ همچنین چینی‌ها در کشورهای اروپایی تحدید جدی برای برند کره‌ای سامسونگ به شمار می‌روند. مدیر عامل هواوی تا به امروز بارها اعلام کرده است که یکی از اهداف اصلی این شرکت کسب جایگاه بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان است و شرکت کره‌ای سامسونگ را به چالش کشانده است.

در حال حاضر بخش بزرگی از بازار کشورهای چین و هندوستان در اختیار برندهای هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو قرار دارد، زیرا قیمت محصولات این برندها پایین‌تر از نمونه‌های مشابه تولید شده توسط سامسونگ است، به همین دلیل شاهد افت فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در این دو کشور هستیم.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی کانالیز، سامسونگ در سه ماه ابتدایی سال 2020 موفق شده تا جایگاه بزرگ‌ترین برند تولید کننده گوشی‌های هوشمند در اروپا غربی را به خود اختصاص دهد. این شرکت کره‌ای موفق شده تا 37 درصد از سهم فروش بازار کشورهای غرب اروپا را بدست بیاورد و با اختلاف زیادی از اپل در جایگاه اول قرار بگیرد؛ البته در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال 2019 شاهد سقوط 21 درصدی سامسونگ هستیم.

سامسونگ حفظ موقعیت خود در کشورهای اروپایی و آمریکایی را مدیون میان رده‌های سری A است زیرا بر اساس گزارش‌های منتشر شده گلکسی A51 سومین گوشی پرفروش جهان است. در نهایت شرکت‌های اپل، هواوی، شیائومی، نوکیا (HMD) به ترتیب 24%، 18%، 10% و 2% از سهم بازار کشورهای اروپای غربی را در اختیار خود دارند؛ البته در برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا برند شیائومی رقیب خود یعنی سامسونگ را شکست داده و در جایگاه اول قرار گرفته است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار