کد خبر: ۳۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 10
سر و کله چیپست میان رده AMD B550 به تازگی پیدا شده و کاربران را به یک مادربرد ارزان قیمت با گذرگاه PCI-E 4.0 امیدوار کرده است. اینک تصاویر 5 مادربرد مخصوص بازی، مبتنی بر چیپست B550 به بیرون درز کرده است.
به گزارش آی تابناک : سر و کله چیپست میان رده AMD B550 به تازگی پیدا شده و کاربران را به یک مادربرد ارزان قیمت با گذرگاه PCI-E 4.0 امیدوار کرده است. اینک تصاویر 5 مادربرد مخصوص بازی، مبتنی بر چیپست B550 به بیرون درز کرده است. برندهای مختلف از جمله ASUS و MSI برای این چیپست چه کرده‌اند؟ در ادامه با این 5 مادربرد گیمینگ زیبا آشنا شوید.

قیمت نهایی مادربردهای AMD X570 بالا بوده و از این رو بسیاری از کاربران از مادربردهای سری 400 برای پردازنده‌های Ryzen 3000 استفاده می‌کنند. اما به زودی شاهد عرضه مادربردهای سری B550 خواهیم بود. با این وجود AMD به با یک خبر، کاربران مادربردهای قدیمی‌تر سری 300 و 400 را نگران کرده است. AMD اعلام کرده است که تنها مادربردهای X550 و X570 از پردازنده‌های ZEN3 پشتیبانی خواهند کرد که البته به این مطلب در یک خبر مجزا اشاره کرده‌ایم.

مادربردهای B550 خصوصاً در مدل‌های گیمینگ، می‌توانند گزینه ارزان قیمت و اقتصادی برای کاربرانی باشند که به قدرت و ویژگی‌های بالای مادربردهای X570 نیازی نداشته اما خواهان بهره‌مندی از گذرگاه PCI-E 4.0 هستند. همچنین این مادربردها از پردازنده‌های نسل بعد پشتیبانی کرده با این وجود بسیاری از پردازنده و APUهای سری قبل در لیست پشتیبانی آنها دیده نمی‌شوند.

اما همچنان می‌توان روی B550 به عنوان یک گزینه اقتصادی و مناسب حساب کرد. تصویر نخست مربوط به مادربرد MSI MPG B550 Gaming Pro Carbon WiFi است. به نظر می‌رسد که این مادربرد یکی از رقابتی‌ترین مادربردهای B550 در حوزه گیمینگ باشد که از شبکه بدون سیم Wi-Fi نیز بهره برده و به وضوح یک طراحی جدید را نشان می‌دهد. مدار تغذیه توانمند، پشتیبانی از دو گذرگاه SSD M.2 و آرایه‌های زیبای LED RGB، از جمله ویژگی‌های این مادربرد هستند.

amd-550-1.jpg

دومین مادربرد ASUS ROG Strix B550-E Gaming است. ظاهری زیبا، شیک و گیمینگ. ایسوس در این مدل سیستم دیباگر دیجیتالی و امکان اورکلاک خودکار را فراهم کرده است. این مادربرد نیز با ویژگی‌های خاص ایسوس، یک مادربرد گیمینگ کارآمد و مناسب خواهد بود که دست رد بر سینه شما نمی‌زند.

amd-550-2.jpg

مادربرد سوم، GIGABYTE B550 AORUS Master نام دارد. دست کم از ظاهر آن می‌توان متوجه شد که گیگابایت تغییرات خاصی را ایجاد نکرده و با همان محافظه کاری پیشین، یک مادربرد گیمینگ B550 را طراحی کرده است. ظاهراً مدار تغذیه این مادربرد یک پله از رقبای این رده پایین‌تر است.

amd-550-3.jpg

چهارمین مادربرد، ASRock B550 Taichi نام دارد. تایچی جدید به همراه بازنگری ازراک در طراحی خشک و بی روح تایچی است. سیستم صوتی قدرتمند، استفاده از قطعات الکترونیکی دقیق با تلورانس خطای پایین و طول عمر بالا، از ویژگی‌های ASRock B550 Taichi به شمار می‌روند.

amd-550-4.jpg

در پایان نیز شاهد تصویر مادربرد BIOSTAR Racing B550 GTQ هستیم. این مادربرد از 4 مدل دیگر کوچک‌تر بوده اما بایوستار به تازگی و با مادربردهای سری 400 اینتل ثابت کرده است که می‌تواند برندی قابل اعتماد در حوزه تولید مادربردهای گیمینگ باشد. طبق آخرین اخبار، مادربردهای B550 از اواخر خرداد ماه سال جاری روانه بازارهای جهانی خواهند شد.

amd-550-5.jpg





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار