کد خبر: ۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 07
کمتر از دو هفته تا میزبانی انویدیا در رویداد مورد انتظار GTC و نطق اصلی این کمپانی باقی مانده که امیدواریم در این رویداد صحبت‌های بیشتری در رابطه به گرافیک‌های نسل جدید Ampere عنوان شود.
به گزارش آی تابناک : کمتر از دو هفته تا میزبانی انویدیا در رویداد مورد انتظار GTC و نطق اصلی این کمپانی باقی مانده که امیدواریم در این رویداد صحبت‌های بیشتری در رابطه به گرافیک‌های نسل جدید Ampere عنوان شود. نطق اصلی GTC انویدیا امسال به صورت آنلاین در تاریخ 14 می در کانال رسمی یوتیوب این شرکت برگزار خواهد شد. چیزی که انتظارش را از این رویداد داریم، طبیعتا اطلاعات بیشتر از کارت گرافیک‌های مبتنی بر معماری Ampere است اما انویدیا به تازگی یک نشان تجاری جدید با عنوان DGAX A100 به ثبت رسانده که به گفته Komachi Ensaka، افشاگر سخت‌افزار و این نشان تجاری، مرتبط با معماری گرافیکی نسل جدید انویدیا است.

DGAX A100، نشان تجاری جدید انویدیا با اشاره به معماری Ampere

جالب توجه‌ترین نکته در این نشان تجاری، قسمت A100 است. این اسم در دو نسل اخیر گرافیک‌های سری Tesla نیز حضور داشته است. در گرافیک‌های معماری پاسکال، انویدیا از اسم P100 استفاده می‌کرد که حرف P اشاره‌ای بر Pascal بود. در حالی که V100 نیز برای گرافیک‌های سری Volta مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین A100 می‌تواند اشاره مستقیمی به گرافیک‌های Tesla بر پایه معماری Ampere داشته باشد. همچنین ترکیب عبارت DGAX با  A100 در یک محصول نیز به نوع خود اتفاق جالبی است. سیستم‌های سری DGX انویدیا خود دارای سیستم‌های سفارشی هستند که با برخوداری از گرافیک‌های Tesla برای یادگیری عمیق و کاربردهای هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هر چند در گذشته این محصولات توسط انویدیا ساده‌تر و با نشان تجاری DGX-1 و DGX-2 نامیده می‌شدند. حال که به نظر می‌رسد انویدیا تصمیم گرفته طرز اسم‌گذاری این سری از محصولات خود را تغییر دهد، ممکن است در عملکرد و کاربرد آنها نیز پیشرفت‌هایی را شاهد باشیم. جدا از این مسائل، انویدیا به خوبی توانسته اطلاعات مرتبط با گرافیک‌های Ampere را محفوظ نگه دارد. به همین دلیل رویداد GTC کمپانی می‌تواند برای طرفداران و کاربران بسیار هیجان انگیز باشد. با اینکه شایعاتی در مورد این محصولات وجود دارد اما هیچ یک تائید نشده‌اند و این مسلما اتفاق خوبی است. در نهایت باید دید که انویدیا در ساعت 6 پیش از ظهر به وقت اقیانوسیه روز 25 اردیبهشت چه غافل گیری‌هایی را برای طرفداران خود تدارک دیده است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار